یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
پروفسور هولگر زلانتین؛ سخنران همایش «مطالعات میان رشته‌ای قرآن»

اولین همایش بین‌المللی «مطالعات میان رشته‌ای قرآن» و ششمین همایش ملی «اعجاز قرآن» روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پروفسور هولگر زلانتین، استاد دانشگاه توبینگن و رئیس هیئت مدیره انجمن بین‌المللی مطالعات قرآنی (IQSA) برای اولین بار در یک گردهمایی علمی‌در ایران سخنرانی خواهد کرد. زلانتین برای این همایش موضوعی بینامتنی-میان رشته‌ای را انتخاب کرده است. 

موضوع وی برای سخنرانی عبارت است از «کتاب مقدس عبری، عهد جدید، و قرآن؛ رویکردی حقوقی». او بنا دارد با پرداختن به این موضوع به ارتباطات بینامتنی میان اصلی ترین متون مقدس یهودیت، مسیحیت و اسلام آنهم با رویکردی حقوقی به عوامل پیوند و تمایز این متون و میزان ارتباط میان آنها بپردازد. 
 
شایان ذکر است «اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و ششمین همایش ملی اعجاز قرآن» ۱۱ و ۱۲ اسفندماه سال جاری به اهتمام پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن دانشگاه شهید بهشتی، انجمن اعجاز قرآن ایران و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌با همکاری دیگر مراکز علمی‌ داخل و خارج از کشور به شکل حضوری-مجازی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها