سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کتاب زندگینامه مصحح تاریخ بیهقی منتشر شد

کتاب زندگی و آثار علی‌اکبر فیاض نوشته اصغر قائدان و حسین بیات توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، کتاب زندگی و آثار علی‌اکبر فیاض نوشته اصغر قائدان و حسین بیات به‌عنوان جلد بیست‌وششم از مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

تاکنون زندگی‌نامه بزرگانی چون سیدجعفر شهیدی، سیدمحمد فرزان، مجید شریف واقفی، سلمان هراتی، بهاءالدین محلاتی، سیداحمد خمینی، سید غلامرضا سعیدی، سید محمدعلی داعی الاسلام و طاهره صفارزاده، قیصر امین‌پور و … در قالب این مجموعه منتشر شده است.

مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر می‌شود. گروه پژوهش شخصیت‌های مانا، اردیبهشت سال ۸۸ تشکیل شد و با استفاده از پرونده‌هایی که در بایگانی «فرهنگ نام‌وران معاصر» حوزه هنری وجود دارد، به زندگی‌نامه افرادی که گمنام و یا کمتر شناخته شده هستند اما فعالیت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و هنری زیادی در انقلاب داشته‌اند، می‌پردازد.

زنده‌یاد فیاض با وجود اشراف علمی بر تاریخ ایران و ادبیات فارسی، در حوزه تألیف، بیش از چند کتاب و مقاله از خود به‌یادگار نگذاشته و یادآور سخن «ترجیح کیفیت بر کمیت» است چون اگرچه تعداد آثار قلمی وی در قیاس با دیگران کمتر است، اما از نظر کیفیت، آثار قابل توجهی خلق کرده است.

اصغر قائدان و حسین بیات در کتاب مربوط به این شخصیت، به فعالیت‌ها و کارنامه او پرداخته‌اند. او مصحح و استاد ادبیات فارسی و بنیانگذار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بود و بیشتر با تصحیح تاریخ بیهقی شناخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها