چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
ترجمه کتاب تاريخ تشيع (از آغاز تا پايان غيبت صغری) به زبان اردو در هندوستان منتشر شد

ترجمه کتاب تاريخ تشيع (از آغاز تا پايان غيبت صغری) اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن محرمی به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌ عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت؛ ترجمه کتاب تاریخ تشیع (از آغاز تا پایان غیبت صغری) اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن محرمی به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شد.

این اثر به ارائه دورنمایی از مراحل تشکیل و گذرگاه‌های تاریخی و انشعابات درونی شیعه پرداخته است. این کتاب -که مطالب آن در قالب هشت فصل سامان داده شده- مشتمل بر بیست‌ونه درس می‌باشد که در آن، فرقه شیعه را از ابعاد مختلف مورد شناسایی قرار داده است. محورهای اصلی مطالب این اثر -که گویای دامنه موضوعاتی است که نویسنده به آن‌ها پرداخته- به شرح ذیل می‌باشد:

نگاهی گذرا به منابع، چگونگی پیدایش شیعه، ادوار تاریخی شیعه، قیام‌های شیعیان و علویان، گستره جغرافیای تشیع، انشعاب‌های داخلی تشیع، میراث علمی شیعه و نقش شاعران شیعه در توسعه تشیع.

به باور نگارنده، تاریخ تشیع از تاریخ اسلام جدا نیست؛ چراکه تشیع ادامه اسلام نبوی به رهبری جانشینانی است که توسط پیامبر (صلی الله علیه و آله) به امت اسلامی معرفی شده‌اند.

کتاب یادشده توسط حجت‌الاسلام مولانا سیدنسیم رضا آصف در 353 صفحه به زبان اردو ترجمه شده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با همکاری انتشارات ولایت این کتاب را در 1000 نسخه در کشور هندوستان انتشار داده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها