دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۳
پژوهش "عصاره گیری سنتی و قیاس آن با امروز" چاپ می‌شود

پژوهش و نگارش كتاب پژوهش عصاره گیری سنتی و قیاس آن با وضعیت کنونی که مدتی است به اتمام رسیده،در صورت تامین اعتبار از سوی انجمن فناوری های بومی ایران منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،دکتر "ایرج گودرزنیا"مدیر انجمن فناوری‌های بومی ایران با بیان این مطلب گفت:این کتاب نتیجه پژوهشی است که توسط گروه تحقیقاتی انجمن برای یافتن مزایا و معایب عصاره گیری گیاهان در گذشته و استفاده از تجربه‌های آنان در امروز تهیه شده و آماده است.

وی افزود:انجمن فناوری های بومی ایران یک تشکل غیردولتی است که توسط اعضاء بودجه خود را تامین می کند، ولی ما آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار از سوی مسئولان،نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته در انجمن را برای دسترسی آسان عموم به اطلاعات منتشر کنیم.

استاد دانشگاه صنعتی شریف درباره سایر تحقیقات در دست اجرای این انجمن گفت:یکی دیگر از پژوهش‌هایی که توسط هیات علمی انجمن در حال پیگیری است،چگونگی سیستم پژواک در مسجد امام اصفهان است که از شگفتی‌های معماری شیخ بهایی است.مي توان با رمزگشایی از دانشی که شیخ بهایی در 400 سال قبل از آن برخوردار بود برای ساخت سالن های همایش استفاده کرد.

همچنین تغییر ساختار آسیاب آبی برای تامین برق روستا از دیگر پروژه‌های رو به اتمام این انجمن است.

انجمن فناوری‌های بومی ایران در سال 1383 مجوز گرفت و در سال 1384 توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به ثبت رسید.هیات مدیره این انجمن هفت نفر از استادان دانشگاه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها