دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
تسلیت مسئولان هنری برای درگذشت مرتضی احمدی

رئیس سازمان سینمایی،معاونان صدا و سیمای سازمان صدا و سیما با ارسال پیام های تسلیت، درگذشت مرتضی احمدی، هنرمند و نویسنده را تسلیت گفتند. این بازیگر و صداپیشه صبح یکشنبه 30 آذر به علت کهولت سن در تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در پیام تسلیت خود نوشته است: «زنده‌یاد مرتضی احمدی، گرچه برای سینمای ایران زحمات بسیاری بر دوش کشیده، اما تنها یک چهره سینمایی نیست، بلکه نام بلند آوازه‌ای در فرهنگ و هنر این سرزمین است. مردی که چهره خندانش در ذهن مخاطبان همواره نقش بسته و تاثیر کلامش بر روح ایرانیان حک شده است.

گرچه این چهره ماندگار چشم از جهان فروبسته، اما بدون شک نام او در تاریخ فرهنگ و هنر ما باقی خواهد ماند. جاودانگی هنرمندان بزرگ را تاریخ به تکرار بر ما روشن کرده و زین پس نام بزرگ دیگری بر اوراق تاریخ ثبت خواهد شد.»

اصغر پورمحمدی، معاون سیما: صدا و بازی او همیشه موجب سرور بود
 

معاون سیما نیز درگذشت مرتضی احمدی را تسلیت گفت. در متن پیام او آمده است: «درگذشت استاد مرتضی احمدی، هنرمند متعهد، مردمی، خوش خلق، خوش نقش و پیشکسوت در زمینه بازیگری و صداپیشگی را که صدا و بازی او همیشه موجب سرور و ابتهاج مردم بود، به جامعه هنری وخانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم. از خداوند بزرگ برای آن عزیز گرانمایه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان محترمشان صبر و شکیبایی خواستارم.»

معاون صدا: مردم با صدای او اُنس داشتند

معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در پیامی درگذشت این هنرمند را که از پیشکسوت های رسانه رادیو بود تسلیت گفت. در متن پیام محمد حسین صوفی آمده است: «شنوندگان رادیو از دیرباز با صدای گرم و صمیمی هنرمند دوست داشتنی مرتضی احمدی انس دیرینه یافتند و همراه با او برنامه های رادیو را در زمان های مختلف تعقیب می کردند و پس از ایجاد دوران نقاهت و کسالت برای وی، خبر سلامتیش را از رادیو پی می‌گرفتند. اما دست یگانه هنرمند عالم، چه هنرمندانه گلچین می‌کند خوب‌های زمین را برای ضیافت آخرت. فقدان هنرمند مردمی زنده‌یاد مرتضی احمدی را به جامعه هنری، همکاران رادیو و به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و امیدوارم بازماندگان و دوست‌دارانش در این روزها با توسل به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در برابر این مصیبت صبور و شکیبا باشند. روحش شاد و قرین رحمت حق باد».


زنده‌یاد مرتضی احمدی در سال 1303، در تهران به دنیا آمد و روز گذشته یکشنبه 30 آذر (1393) در سن 90 سالگی در تهران درگذشت. از میان کتاب‌های منتشر شده این هنرمند می‌توان به «کهنه‌های همیشه نو»، «پیش پرده و پیش‌پرده خوانی»، «من و زندگی: خاطرات مرتضی احمدی»، «فرهنگ بر و بچه‌های ترون: کلمه‌های ویژه، واژه‌ها، اصطلاحات و ضرب المثل‌های تهرانی» و « پرسه در احوالات تهرون و ترونیا» اشاره کرد.
 
مراسم تشییع این هنرمند فقید، چهارشنبه ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود. پیکر این هنرمند پیشکسوت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها