یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
انتشار دو کتاب تازه با موضوع اسارت

«رفتار عراقی‌ها با اسیران ایرانی» و «اسارت، شقاوت، مهرورزی» عنوان دو کتاب تازه در حوزه اسارتند که شاداب عسگری نوشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «تندیس استقامت» نوشته شاداب عسگری، است که به زیباترین و ناب‌ترین لحظه‌های اسارت می‌پردازد.

«آزاد‌ترین آزادگان یا وزیر اسیر شهید»، «مرگ بر صدام، ضد اسلام»، «کم‌سن‌ترین اسیر جنگ تحمیلی»، «اولین آزاده شهید و راز ماندگاری پیکر انسان‌های خداباور» برخی از موضوع‌های آمده در این کتابند.

در بخشی از مطلبی با عنوان «مصادیق استقامت» می‌خوانیم: «در اردوگاه رمادیه، نیرو‌های بعثی محدودیت زیادی برای نماز خواندن قایل می‌شدند. در آن اردوگاه، نماز خواندن ممنوع بود، اما بچه‌ها به طور پنهانی شب‌ها و صبح‌ها، زیر پتو بدون وضو و با تیمم به طور درازکشیده نماز می‌خواندند. شبی از شب‌ها در اردوگاه، یکی از بچه‌های بسیجی نشسته بود و نماز شب می‌خواند که سربازان عراقی متوجه شدند. صبح روز بعد آن قدر او را زدند که نیمی از بدنش از کار افتاد...»

تندیس استقامت را انتشارات «سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا» در 55 صفحه، یک‌هزار نسخه، قطع رقعی و به بهای 50‌هزار ریال منتشر کرد.

«اسارت، شقاوت، مهرورزی» عنوان دیگر کتاب تازه از شاداب عسگری است که سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به چاپ رسانده است.

این کتاب با نگاهی مستند به مقایسه نحوه برخورد مقامات و اسیربانان ایرانی و عراقی با اسیران یکدیگر در طول جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

اسرای عراقی قبل از شروع جنگ، عملکرد کمیسیون اداره جنگی، مرگ و میر اسرای ایران در عراق، اقلیت‌های آزاده، عملکرد منافقین در اردوگاه‌های عراق عنوان برخی از موضوع‌های مطرح شده در «اسارت، شقاوت، مهرورزی» است.

در مطلبی با عنوان «رفتار عراقی‌ها با اسیران ایرانی» می‌خوانیم: «... از روش‌های مختلف شکنجه‌های روانی بعثیون عراقی علیه اسرای ایرانی می‌توان به تحقیر اسیران از طریق رو در رو قرار دادن دو اسیر برای آن‌به هم سیلی بزنند و یا مجبور کردن آن‌ها به انداختن آب دهان به یکدیگر، حتی اگر آنان دو برادر، پدر و پسر یا دو رفیق و... می‌بودند، نام برد...»

«اسارت، شقاوت، مهرورزی » را سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا با شمارگان سه‌هزار نسخه، 127 صفحه، در قطع رقعی و به بهای 70‌هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها