پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
رونمایی «سه قصه» اومبر تواکو برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب

کتاب «سه قصه» اثر اومبر تواکو با ترجمه غلامرضا امامی امروز در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود. امامی گفت که این کتاب برای نخستین بار از زبان ایتالیایی به فارسی برگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) امامی گفت: برای نخستین بار «سه قصه» نوشته اومبر تواکو  از زبان ایتالیایی به فارسی برگردانده شده و از سوی نشر چکه به چاپ رسیده است. ناشر «سه قصه» حقوق کپی رایت این کتاب را خریداری کرده است.

وی افزود: «سه قصه» به گفته اکو برای بچه‌ها، بزرگترها و همه کسانی است که به داستان نیاز دارند. تصویرگر کتاب «اوجینو کارمی» است و کتاب با طرحی از چهره اکو توسط حسین صافی چاپ شده است.

این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: داستان نخست با عنوان «بمب و ژنرال» درباره اتم‌هایی است که در یک بمب اسیرند و فرمانده‌ای می‌خواهد به هر بهانه جنگی به پا کند. داستان دوم با نام «سه فضانورد» سفر زیبای سه فضا نورد امریکایی، روسی و چینی و ماجراهای سفرشان را به مریخ روایت می کند.

امامی توضیح داد: «کره‌ای دیگر» سومین داستان مجموعه، حکایت امپراطور مغروری است که می‌خواهد به زور «تمدن» را به کره خوشبختی صادر کند.

کتاب « سه قصه» در 116 صفحه  از سوی نشر چکه به چاپ رسیده است.


رونمایی از این کتاب ساعت 16 امروز 17 اردیبهشت در غرفه 191 سالن 25 ناشران کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها