دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
انتشار دو کتاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

کتاب‌های «پیوست‌نگاری فرهنگی، ابهام زدایی و گفتمان‌سازی» و «درآمدی بر اقتصاد جمعیت نگرش‍‌ها، روش‌ها و یافته‌ها» از سوی انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «پیوست‌ نگاری‌فرهنگی، ابهام‌زدایی و گفتمان‌سازی» شامل هشت گفت‌وگو و مصاحبه با دکتر حسن بنیانیان، رییس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

این کتاب در بستر این هشت گفت‌وگو، مباحث و عناوینی از جمله فلسفه پیوست‌نگاری فرهنگی، اهمیت فرهنگ و موانع توجه به مدیریت فرهنگی، چیستی پیوست فرهنگی، موانع فرهنگی پیوست‌نگاری فرهنگی، فرصت‌های فرهنگی برای پیوست‌نگاری فرهنگی، آثار فرهنگی پیوست‌نگاری فرهنگی، آسیب‌های احتمالی پیوست فرهنگی و نسبت فرهنگ، دولت و مسایل آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

چاپ نخست کتاب «پیوست‌نگاری فرهنگی، ابهام‌زدایی و گفتمان‌سازی» در 164 صفحه و به بهای پنج هزار تومان در بهمن‌ماه سال جاری از سوی انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد. 

انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر این اثر، کتاب دیگری را با عنوان «درآمدی بر اقتصاد جمعیت نگرش‌ها، روش‌ها و یافته‌ها» منتشر کرده است. 

این کتاب شامل دو بخش و سه فصل است که مسایلی از جمله جمعیت و باروری در ادبیات اقتصادی، اثر تحولات فرهنگی و اقتصادی بر جمعیت و باروری، تبیین اثرات متقابل جمعیت و اقتصاد الگوسازی و پیش‌بینی رشد جمعیت و باروری کل مبتنی بر مطالعات تطبیقی، الگوسازی و پیش‌بینی رشد جمعیت و باروری کل ایران مبتنی بر متغیرهای اقتصادی و پیش‌بینی جمعیت ایران تا سال 1400 با استفاده از شبکه عصبی GMDH را دربرمی‌گیرد. 

نویسنده در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «از آن جایی که تغییرات اقتصادی، متناسب با شرایط نهادها، مناسبات و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی هر کشوری، آثار متفاوتی به دنبال خواهد داشت، بنابراین در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران که بخش عمده‌ای از مردم به تحولات اقتصادی واکنش معناداری را در ابعاد مختلف اجتماعی - اقتصادی نشان می‌دهند، برنامه‌ریزی راهبردی و هدف‌گذاری کمی و کیفی، باید با در نظر گرفتن آثار مترتب بر سیاست‌گذاری‌ها و اجرای قوانین میان‌مدت و بلندمدت باشد.» 

کتاب «درآمدی بر اقتصاد جمعیت نگرش‌ها، روش‌ها و یافته‌ها» به قلم دکتر محمدجواد محمودی و مهدی احراری در 500 صفحه، به بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها