سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
تحلیل اندیشه استاد مطهری توسط محققان افغان

کتاب «وحدت و انسجام اسلامی، تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام» به مناسبت هفته وحدت توسط گروه محققین سازمان جوانان میهن افغانستان در کابل منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب با توجه به شرایط جهان اسلام به ویژه وضعیت کنونی کشور افغانستان پس از جنگ، به مساله وحدت و انسجام اسلامی پرداخته شده است. 

نویسنده در این کتاب با توجه به آیات و روایات شیعه و سنی به تحلیل و بررسی وحدت در میان مسلمانان جهان پرداخته است. 

یکی از ویژگی‌های اثر حاضر، بیان وحدت از زبان بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام مانند استاد شهید مرتضی مطهری است. محققین کتاب در این راستا، با استفاده از اندیشه استاد مطهری به سوالاتی مانند «مقصود از وحدت اسلامی چیست؟»، «آیا مقصود انتخاب یک مذهب و کنار گذاشتن دیگری است؟»،« آیا منظور از وحدت این است که مشترکات همه مذاهب گرفته شود و مفترقات آن کنار گذاشته شود؟» پاسخ داده‌اند.

به عقیده نویسندگان کتاب، «منظور بدیهی علمای روشنفکر اسلام از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و کنار گذاشتن اختلافات نیست، بلکه منظور از وحدت اسلامی متشکل شدن مسلمانان در یک صف در برابر دشمنان است.» 

کتاب «وحدت و انسجام اسلامی تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام» با شمارگان هراز نسخه و در 100 صفحه از سوی سازمان جوانان میهن افغانستان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط