دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی بررسی می‌شود

برادفورد لی و کارل والینگ در کتاب منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی به موضوع استراتژیک و کنترل سیاسی می‌پردازند. این اثر را عبدالرسول دیوسالار به فارسی برگردانده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در 12 فصل  نوشته شده‌است.

مخاطبان کتاب منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی با مضامین مبانی استراتژی، درس نظامی پس از وقوع جنگ، عامل فناوری، پیامدها، تقارن در توانمندی‌ها، سیاست و استراتژی، آتن و سیراکوس، مساله سطح جنگ، استراتژی انگلیس، مشکلات و الگوها، انقلاب در امور نظامی، آینده استراتژی افغانستان، اثر مستقیم اولیه و کارکردهای ویژه هدف آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده‌است: «استراتژی فرسایش همانند دیگر استراتژی‌ها دارای ماهیت تعاملی است. به طوری که موفقیت طرفی که از استراتژی فرسایش استفاده می‌کند، عمدتا بستگی به واکنش‌های دشمن دارد. آیا دشمن نیز در قالب استراتژی فرسایش جنگ را ادامه می‌دهد و او نیز استراتژی مشابهی را اتخاذ می‌کند و یا سعی می‌کند ماهیت جنگ را از طریق برپایی شکل دیگری از جنگ تغییر دهد.»

نخستین چاپ کتاب منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی با شمارگان 700 نسخه، در 504 صفحه، به قیمت 155 هزار ريال به تازگی از سوی واحد نشر دانشگاه امام صادق(ع) راهی بازار کتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها