یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
پائولو کوئلیو به نمایشگاه فرانکفورت 2014 می‌رود

پائولو کوئلیو که رنجیده خاطر، حضور در نمایشگاه فرانکفورت امسال را تحریم کرد، قصد ندارد برای همیشه از این نمایشگاه دور بماند.-

یه گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، یورگن بوس مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد کوئلیو در سال 2014 به عنوان نماینده کشورش در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

نویسنده رمان پرفروش «کیمیاگر» پیش‌تر دلیل حضور نیافتنش در نمایشگاه فرانکفورت 2013 را این موضوع اعلام کرده بود که از میان 70 نویسنده‌ای که کشورش برای شرکت در فرانکفورت معرفی کرده، بیشترشان را نمی‌شناسد.

برپاکنندگان برزیلی از حضور نداشتن کوئلیو اظهار تاسف کردند ولی در عین حال وی را به دلیل طرح بحث تبعیض مورد انتقاد قرار دادند. طبق اعلام مقامات برزیل هزینه هنگفت حضور این کشور به عنوان میهمان افتخاری بیش از شش میلیون یورو بود.

برزیل قدرت بزرگ اقتصادی در آمریکای لاتین، به عنوان یکی از صادر کنندگان اصلی امتیاز کتاب شناخته می‌شود. کشورهای خریدار این امتیازها نه تنها آمریکا و اروپا، بلکه چین و هندوستان نیز بوده‌اند. علاوه بر این از سه سال پیش سود خالص این کشور 150 درصد افزایش یافته و به مبلغ یک میلیون یورو رسیده است.

امسال بیش از 150 انتشاراتی از کشور برزیل به عرضه آثار خود در این نمایشگاه پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها