شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
ارسال 389 اثر به دبیرخانه همایش چهارم اندیشه و قلم ارتش

دبیرخانه چهارمین همایش دوسالانه «اندیشه و قلم ارتش» از زمان انتشار فراخوان در 17 آبان‌ماه سال 1391 تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری 389 اثر دریافت کرده است. این همایش 15 تیرماه امسال، به مناسبت روز قلم برگزار خواهد شد.-

دبیر چهارمین همایش دوسالانه اندیشه و قلم ارتش درباره تعداد آثار رسیده به این همایش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: 389 اثر به این جشنواره رسیده‌ است که اکنون از سوی داورانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراحل داوری را می‌گذرانند.

علی مطمئنیان آرانی افزود: کتاب‌های حوزه‌های تالیف، تدوین و ترجمه در سه حوزه «ادبیات دفاع مقدس با نگاه به ایثارگری کارکنان ارتش»، «ارتش و نقش آن در تحولات و رویداد‌های جامعه» و بخش «دانش، فناوری نظامی و مدیریت و فرماندهی در ارتش» ارایه شده‌ و در دست بررسی‌ است.

وی با اعلام این‌که جوان‌ترین فرد شرکت کننده در این همایش متولد سال 1373 و مسن‌ترین این افراد متولد سال 1314 است، یادآور شد: نویسندگان و ناشران شامل کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش، نویسندگان غیر ارتشی، همسران و فرزندان کارکنان ارتش و ناشران ارتشی و ناشران غیرارتشی با موضوعات ارتش، بدون محدودیت در ارسال آثار تالیفی در این همایش شرکت کرده‌اند.

دبیر چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش با اشاره به 9 محور این همایش درباره آمار کتاب‌های دریافت شده افزود: در بخش «دفاع مقدس و ادبیات دفاع مقدس» یکصد اثر، «علوم » 48 اثر، «معارف اسلامی و علوم دینی» 40 اثر، «مدیریت» 22 اثر، «فرماندهی، دانش و فناوری نظامی» 15 اثر، «ترجمه» 18 اثر و آثار دیگری با موضوع‌هایی مانند «تبیین اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا»، «نقش و جایگاه ارتش در تحولات و رویداد‌های جامعه»، «ولایت فقیه و ضرورت حمایت و تبعیت از ولایت»، «علوم پزشکی - فنی و مهندسی»، «درسی و آموزشی» از سوی دبیرخانه چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش دریافت شده است.

این همایش برای نخستین‌بار در سطح نیروهای مسلح توسط معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و به همت حجت‌الاسلام سید محمد رضا واحدی در سال 1382 پایه‌گذاری شد. اختتامیه چهارمین همایش به دلیل مقارن بودن 14 تیر‌ماه، روز قلم با جمعه، 15 تیر‌ماه 1392 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها