سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
«خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» منتشر شد

کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» تالیف سید محسن میربهرسی و محمدصادق افراسیابی با مقدمه دکتر امید علی مسعودی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» در چهار فصل منتشر شده است. در فصل نخست، محمدصادق افراسیابی، ضمن ارایه تعریف از سواد رسانه‌ای به بیان ضرورت شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های دیجیتال پرداخته است و می‌گوید: «لازم است با بیان تهدیدهای شبکه جهانی اینترنت و راهکارهای مصونیت از این تهدیدات، شرایطی را فراهم آوریم تا هر خانواده ایرانی با خیالی آسوده بتواند از دستاوردهای این شبکه منحصر به فرد استفاده کند و از گزندهای آن نیز در امان باشد.» 

مخاطبان با مطالعه فصل دوم کتاب، با جرایم سایبری، نسل‌های اول، دوم و سوم جرایم سایبری، تهدیدات سایبری شامل هرزنامه، فیشینگ، دزدی اطلاعات، نفوذ به رایانه‌های شخصی و راهکارهای پیشگیری از این جرایم آشنا می‌شوند.

سید محسن میربهرسی در این فصل نوشته است: «روز به روز بر قربانیان فریب‌های اینترنتی افزوده می‌شود و افراد بیشتری پو‌ل‌های خود را به این دلیل از دست می‌دهند. بهترین راهکار در این مواقع، آموزش به کاربران برای شناسایی این فریب‌ها و اجتناب از آن‌ها است.»

فصل‌های سوم و چهارم کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» به بیان توصیه‌های عمومی به خانواد‌ه‌ها برای صیانت از فرزندانشان در فضای سایبر و توضیح تاثیر اینترنت بر خانواده‌ها می‌پردازد. 

سید محسن میربهرسی پیش از این مسوولیت معاونت اجتماعی پلیس فتا را بر عهده داشته است. محمدصادق افراسیابی که اکنون مشاور فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی بسیج جامعه زنان کشور و معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است تا شهریور ماه سال گذشته معاونت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را بر عهده داشت و از این منظر کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» را به رشته تحریر درآورده‌اند.

کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» تالیف سید محسن میربهرسی و محمدصادق افراسیابی توسط معاونت آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس منتشر شده است. 

این اثر در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در معرض دید بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط