یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
فانتزی‌ها با «انتخاب پریان» در بازار کتاب دیده شدند

«تصاویر فسیلی»، «حکایت‌های مریخ» و «گزارش اقلیت» عناوین آثار داستانی فانتزی و علمی تخیلی هستند که به تازگی از سوی انتشارات پریان به چاپ رسیده‌اند. به گفته فرزاد فربد، مدیر انتشارات پریان، این کتاب‌ها در مجموعه‌ «انتخاب پریان» این ناشر منتشر شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فربد، مترجم و مدیر انتشارات پریان، از به پایان رساندن تازه‌ترین کتاب ترجمه‌اش با نام «قتل بی‌عیب و نقص» نوشته جان لوکاره خبر داد و گفت: ترجمه این کتاب به تازگی به پایان رسیده و به بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران نمی‌رسد. 

مدیر انتشارات پریان درباره فعالیت این مرکز فرهنگی توضیح داد: سه کتاب جدید از مجموعه «انتخاب پریان» به چاپ رسیده که تمامی آن‌ها در گونه‌ فانتزی و علمی تخیلی هستند. مجموعه داستان کوتاهی با عنوان «تصاویر فسیلی» از نویسندگان مختلف با ترجمه زهرا جلال‌زاده‌ یکی از این آثار است که در آن داستان‌هایی از نویسندگانی مانند تام ریمی، کریس روبرسون و جویس‌کارول اوتس آمده است. 

«حکایت‌های مریخ» نوشته ری برادبری با ترجمه مهدی بنواری نیز یکی دیگر از آثاری است که انتشارات پریان آن را منتشر کرده است. این کتاب را منتقدان یکی از کلاسیک‌های سبک علمی-تخیلی می‌دانند. «حکایت‌های مریخ» نخستین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی با عنوان «The Martian Chronicles» به چاپ رسید. پیش از این هم این کتاب با عناوینی مانند «تاریخچه مریخ» یا «وقایع‌نگاری مریخ» در ایران ترجمه شده بود. این کتاب مجموعه‌ای داستان‌هایی است که با میان‌پرده‌هایی به هم متصل شده‌اند و تاریخ جهان را از سال 1999 میلادی تا سال 2026 روایت می‌کند.

«گزارش اقلیت» اثر «فیلیپ ک.دیک» را نیز علیرضا یارپرور ترجمه کرده است. بر اساس این کتاب در سال 2002 فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با همین عنوان اکران شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها