شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
داستان نوجوانی که راز بارش باران را می‌داند

فاطمه مشهدی‌رستم از نگارش تازه‌ترین کتابش با نام «آدم زمینی کوچک و باران» خبر داد. به گفته وی، این داستان که با محتوایی معنوی و نثری طنزآلود نوشته شده، درباره پسر بچه‌ای است که می‌تواند سبب بارش باران شود.

مشهدی‌رستم درباره‌ی جدیدترین‌ آثارش به  ایبنا نوجوان گفت: «آدم زمینی کوچک و باران» داستانی برای نوجوانان ۱۰ تا ۱۳ سال است که فضایی طنزآلود و معنوی دارد. طنز این داستان طنزی سنگین و فرهیخته است و داستان در پایان با موضوعیتی معنایی به پایان می‌رسد. 

نویسنده کتاب «با من سخن بگو» اظهار کرد: داستان این کتاب در سرزمینی یک هزار ساله می‌گذرد، ولی مرزهای زمان و مکان در این داستان به درستی مشخص نیست. این سرزمین از نعمت باران بی‌بهره مانده و اهالی آن از این مساله خسته شده‌اند. برزگ و ریش سفید این سرزمین، وقتی اوضاع را این چنین می‌بیند به دنبال راه‌کاری برای بارش باران می‌گردد و فضای طنز داستان از این جا آغاز می‌شود. 

این نویسنده گفت: جهل، حیرت و لودگی صفاتی هستند که در این بخش از داستان به آن‌ها پرداخته‌ام. تلا‌ش‌های اهالی و بزرگان این سرزمین برای بارش باران نتیجه نمی‌دهد. چون که آن‌ها صاحب فکر نیستند. در نهایت پسر پچه‌ی یکی از اهالی می‌گوید که من می‌توانم باران را بیاورم، همه به او می‌‌خندند و او را مسخره می‌کنند، فارغ از این که این کودک تنها کسی است که می‌تواند باران را به سرزمین آن‌ها بازگرداند.


وی افزود: ملیحه عینعلی تصویرگری این اثر را بر عهده داشته است و این کتاب تا پایان دی سال جاری(1391) از سوی نشر قو منتشر می‌شود.

مشهدی‌رستم فارغ‌التحصیل کارشناسی روانشناسی  و نویسنده کودک و نوجوان است. از آثار وی می‌توان به «زيرآبی»، «باغبان و فرشته‌ی آه»، «قاصدک من» و «خواهر نی‌نی» اشاره کرد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط