سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶

انجمن نویسندگان «کو وادیس» از سه رمان تاریخی برتر آلمانی زبان سال های 2010 و 2011 به عنوان برندگان سال 2012 جایزه سر والتر اسکات قدردانی کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت رسمی این انجمن ، این انجمن جایزه ادبی نخست خود موسوم به «برگ بو»ی طلایی خود را به «سلما مالکنشت» نویسنده اتریشی (ایتالیایی الاصل) متولد 1979 برای رمان «هلنا» منتشر شده به سال 2010 اهدا کرد. این جایزه دو هزار یورو ارزش دارد و مشتمل بر یک نشان بلورین نیز هست که طراحی آن را ژان – پل ریموند بر عهده داشته است. 

همچنین هیات داوران «یورگن – توماس ارنست» نویسنده اتریشی متولد 1966 را برای نخستین رمانش «انیما» منتشر شده به سال 2010 با جایزه دوم خود موسوم به «برگ بو»ی نقره ای تجلیل کردند. این جایزه در این بخش هزار یورو ارزش دارد. جایزه سوم این انجمن موسوم به «برگ بو»ی برنز به ارزش 500 یورو به «مارک بوهل» نویسنده آلمانی برای رمان «بهشت آگوست انگهارت» منتشر شده به سال 2011 تعلق گرفت. 

امسال در مجموع 162 نویسنده با آثار خود که در فاصله زمانی اول ژانویه 2010 تا 31 دسامبر 2011 منتشر شده بودند به رقابت برای کسب جایزه سر والتر اسکات پرداختند. لیست طولانی این جایزه مشتمل بر 50 رمان و فهرست کوتاه آن شامل 10 رمان بود که در نهایت سه نویسنده فوق به عنوان نفرات برتر تجلیل شدند.
 
هفت نویسنده دیگر فهرست کوتاه این جایزه شارلوته فرایزه برای رمان «عکاس جان ها»، پتر کرسکن برای رمان «در سایه معدن»، هایکه کوشیک برای رمان «علم کیمیاگری شب»، روبرت لوهر برای رمان «دسیسه هملت»، شارلوته لین برای رمان «گلنکو»، تیتوس مولر برای «رقص زیر ستارگان»و هانس پتر سویسلر برای رمان «هنر جلاد و فایده سکوهای اعدام» بودند. 

انجمن نویسندگان «کو وادیس» که سال 2002 تاسیس شده از سال 2006 با اهدای جایزه سر والتر اسکات از بهترین رمان های تاریخی آلمانی زبان دو سال گذشته تجلیل می کند. مراسم اهدای این جایزه در بیلربک در شهر مونستر آلمان واقع در ایالت نوردراین وستفالن برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها