شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
مقدمات حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت 65 فراهم می‌شود

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در حاشیه بازدید از شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: تصمیم داریم بلافاصله پس از اختتامیه این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با مکاتبه‌هایی که با ناشران بزرگ ایرانی خواهیم داشت، مقدمات حضور ایران در شصت‌وپنجمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت را فراهم کنیم.-

علی شجاعی‌صائین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با موفقيت‌آميز خواندن حضور ایران در شصت‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، اظهار کرد: غرفه جمهوری اسلامی ایران مطابق سال‌های گذشته فعالیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهد اما احساس می‌کنم که مجموعه نمایشگاه کتاب فرانکفورت نسبت به سال‌های قبل کم‌رونق است.

وی در ادامه سخنانش گفت: امیدوارم شصت‌وچهارمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت امروز (22 مهر) که چهارمین روز از برپایی خود را سپری می‌کند، از جانب عموم و متخصصان با اقبال بیشتری مواجه شود.

شجاعی‌صائین با بیان این‌که غرفه ایران از نظر مکان برپایی در موقعیت خوبی قرار گرفته است، افزود:‌ آثار خوبی با همت موسسه ‌نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره عرضه شده‌اند و کتاب‌های برگزیده جشنواره‌های مختلف سال جاری از جمله این آثار به شمار می‌آیند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب عنوان کرد: با همکاری‌هایی که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عمل آورده‌اند، از سال آینده شاهد تجمیع همه ناشران ایرانی در یک غرفه خواهیم بود. با این اقدام می‌توان از اکنون حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال آینده را حضوری خوب و مفید پیش‌بینی کرد.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد نمایشگاه کتاب فرانکفورت (قرارداد ترجمه و کپی‌رایت) باید بکوشیم تا در سال‌های آینده همزمان با معرفی آثار برجسته فارسی‌زبان، تعداد کثیری از این آثار را به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و عرضه کنیم. این امر مستلزم گفت‌وگو با ناشران بزرگ ایرانی است.

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت تا 14 اکتبر2012 امسال (23 مهر) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط