سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
ارايه آثار هنرمندان ایرانی و بین‌المللی در کتابی تازه

گالری رف با نمایشگاه آثاری از سوکی چان، لوکاس داویدسون، یاکوب کارهونن، سونا صفایی سوره، بیتا رضوی، امیر علی قاسمی، سحر مجد و شقایق مظلومی افتتاح شد. به گفته علیرضا لبشکا مدیر این گالری کتاب مجموعه آثار این گالری با نقدها و نظرهایی از منتقدان این آثار تا پایان سال 91 منتشر می‌شود.-

لبشکا مدیر گالری رف به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: گالری رف جمعه 14 مهر با نمایشگاه آثاری از هنرمندان بین‌المللی چون یاکوب کارهونن، لوکاس داویدسون، سوکی چان، بیتا رضوی، سونا صفایی سوره، امیرعلی قاسمی، سحر مجد و شقایق مظلومی در خیابان فاطمی آغاز به کار کرد. 

وی افزود: شقایق مظلومی نمایشگاه گردان این مجموعه است. باقی هنرمندان ایرانی حاضر در این نمایشگاه در خارج از کشور زندگی و کار هنری می‌کنند. دغدغه تمام این هنرمندان سفر، مهاجرت و دستخوش تغییر شدن هویت آن‌ها بود. این آثار همگی نشانگر کنکاش روحی در هویت خود هنرمندان است. 

لبشکا در ادامه به برگزاری جلسات نقد و بررسی در طول برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای ما نظریات انتقادی هنر معاصر در آثار اهمیت بسیاری دارد. نقش متن در مدیوم‌های مختلف هنر معاصر از دغدغه‌های این گالری است. به همین منظور در ایام برگزاری نمایشگاه سلسله نشست‌هایی تخصصی در نقد آثار برگزار خواهیم کرد که این نشست‌ها برای انتخاب آثار و چاپ کتاب آثار برگزیده بسیار مفید خواهد بود.

لبشکا گفت: در نشست‌های تخصصی ما صرفا به نقد آثار نخواهیم پرداخت. هدف ما از برگزاری این جلسات ارایه نظریه‌های انتقادی در هنر معاصر است. به عنوان مثال 20 مهر نشستی با حضور دکتر امیرعلی نجومیان خواهیم داشت. دکتر نجومیان به دلیل این‌که در ادبیات مهاجرت و نظریه‌های مهاجرت، چیزی که مناسب با آثار این نمایشگاه است، تخصص دارد، برای سخنرانی در این نشست انتخاب شده است. هدف گالری در این است که استادان حوزه‌های مختلف را، با هم آشتی بدهد، چرا که در حال حاضر مرزهای هنر با علوم برداشته شده است. 

لبشکا همچنین درباره انتشار کتاب مجموعه آثار این نمایشگاه گفت: تا پایان سال 91 ما یک کتاب از مجموعه آثار این گالری به همراه نقدها و نظرهای منتقدان درباره آثار، منتشر خواهیم کرد. این کتاب می‌تواند نقش شایانی در راستای پیشبرد نظریه‌های انتقادی در هنر معاصر، ایفا کند. 

مراسم افتتاحیه این گالری جمعه چهاردهم مهر برگزار شد. این نمایشگاه تا 25 مهرماه دایر و همه روزه، به جز دوشنبه‌ها از ساعت 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها