یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
انتشار مجموعه آثار هنرهای تجسمی دانش‌آموزان در «پرنیان 10»

اداره فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش کتاب «پرنیان 10» را شهریورماه منتشر می‌کند. این اثر مجموعه آثار هنرهای تجسمی و دستی دانش‌آموزان برگزیده سی‌امین مسابقات فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش را دربردارد.-

عبدالکریم رستمی، رییس اداره فرهنگی ـ سیاسی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری سی‌امین دوره از مسابقات فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش با عنوان «یادواره سال جهاد اقتصادی» بودیم.

وی ادامه داد: در بخش هنرهای تجسمی و هنری این دوره از مسابقات، نزدیک به چهار هزار و 500 اثر از استان‌های سراسر کشور به اداره کل فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش ارسال شد که از آن میان با داوری متخصصان رشته‌های تجسمی و هنری، 265 اثر به مرحله کشوری راه یافتند. این اداره تصمیم دارد آثار و خالقان آن‌ها را در قالب یک کتاب با عنوان «پرنیان 10» معرفی کند.

رییس اداره فرهنگی ـ سیاسی وزارت آموزش و پرورش افزود: کتاب «پرنیان 10» 265 اثر برگزیده از رشته‌های مختلف طراحی، نقاشی، کاریکاتور، عکاسی، رایانه، خوش‌نویسی، قالی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، قلم‌زنی و... را دربردارد.

رستمی عنوان کرد: اداره فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش با هدف تقویت انگیزه و افزایش مهارت دانش آموزان دوره تحصیلی متوسطه، ارتقای سطح آگاهی از هنرهای مذهبی، ملی، محلی، سنتی و حفظ میراث فرهنگی گذشته کشور و کشف و پرورش خلاقیت‌های هنری و فطری در دانش‌آموزان هنرمند سطح کشور به انتشار این کتاب اقدام خواهد کرد تا ضمن اهتمام در غنی‌سازی اوقات فراغت و طرح ملی خوداشتغالی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بتواند نسل امروز را با هنرهای ناب ایرانی و اسلامی آشنا سازد و به ترویج و اشاعه آن‌ها بپردازد.

وی عنوان کرد: اکنون کتاب «پرنیان 10» مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند و شهریورماه در میان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و همچنین صاحبان آثار معرفی شده در این کتاب، توزیع می‌شود.

رییس اداره فرهنگی ـ سیاسی وزارت آموزش و پرورش در پایان از افتتاح نخستین نگارخانه دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر خبر داد و گفت: امسال در مهرماه برای نخستین بار از 265 اثر برگزیده مذکور نگارخانه دانش‌آموزی با حضور خالقان این آثار راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط