شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
پول نرسید، کتابخانه مرکزی سيربك ناتمام ماند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیربک استان هرمزگان از ناتمام ماندن احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان به علت تامین نشدن اعتبار 800 میلیونی خبر داد.-

مهدی جنگجو در گفت وگو با خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که ساخت این کتابخانه حاصل مصوبات دور سوم سفرهای استانی ریاست جمهوری در زمینی زمینی اهدایی از سوی اراضی ملی شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: تقاضای اعتبار بودجه این کتابخانه از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این شهرستان داده شده است و استانداری استان هرمزگان با تایید اعتبار بودجه 800 میلیون تومانی این کتابخانه، احداث آن را به اتمام خواهد رساند. 

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی روستای طاهرونی شهرستان سیربک گفت: این کتابخانه روستایی با موافقت نهاد کتابخانه های کشور به کتابخانه مشارکتی نهادی تبدیل می‌شود و پس از تجهیز منابع کتاب، شروع به فعالیت خواهد کرد. 

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیربک با اشاره به جمیت پنج هزار نفری این شهرستان عنوان کرد: 300 متر فضای کتابخانه ای در این شهرستان وجود دارد، یعنی به ازای هر 400 نفر یک متر مربع فضای کتابخانه‌ای که این فضا باید با توجه به رشد جمعیت شهرستان سیربک افزایش یابد. 

جنگجو با بیان این که کتابخانه این شهرستان دارای 700 نفر عضو فعال است، افزود: 9 هزار جلد و شش هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی صاحب الزمان شهرستان سیربک وجود دارند. سال گذشته نیز 400 جلد کتاب از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و مردم به این کتابخانه اهدا و پنج هزار جلد کتاب نیز از سوی کتابخانه‌ها به اعضا امانت داده شدند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیربک درباره پرداخت سهم نیم درصدی اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: همکاری شهرداری شهرستان با اداره کتابخانه‌های سیربک مناسب است و به طور میانگین، هر سال یک میلیون تومان به اداره کتابخانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه شهرستان سیربک عنوان کرد: طرح «کتاب من» در کتابخانه صاحب الزمان(ع) این شهرستان به علت تاخیر در دریافت کتاب‌های تقاضا شده، با موفقیت اجرا نمی‌شود. به عنوان مثال، امسال از هزار و پنجاه جلد کتاب تقاضا شده، فقط 500 جلد آن را دریافت کردیم.

جنگجو با بیان این‌که استفاده از کتابخانه‌های سیار در این شهرستان قابل اجرا نیست، اظهار کرد: کتابخانه شهرستان سیربک به علت داشتن فقط یک نیرو و نداشتن امکانات برای حمایت از کتابخانه‌های سیار روستایی، قادر به اجرای این طرح در روستا‌ها نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط