شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
فروش  5 ميليارد ريال کتاب در نمايشگاه استاني كردستان

نخستين نمايشگاه استاني كتاب در سال 1391 در شهر سنندج برگزار شد. در اين نمايشگاه بیش از ۷۰ هزار نفر در طول یک هفته از نمایشگاه دیدن کردند و در مجموع حدود پنج ميليارد ريال کتاب به فروش رفت. پنجمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان از ۱۷ تیر آغاز شد و شب گذشته (۲۳ تیر) پایان یافت.-

شب‌بو بخشا، مسوول اجرایی نمایشگاه کتاب کردستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه استانی امسال يك روز پيش از پايان اين رويداد فرهنگي در سالن اجتماعات مهمانسرای جهانگردی با سخنرانی قباد میمنت‌آبادی، مدیرکل اداره ارشاد کردستان، برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم که از ساعت 22 تا ساعت 23 و 30 دقيقه ادامه داشت، ولی‌الله میرزایی‌اصل، فرماندار سنندج و یکی از ناشران به نمایندگی ازسوی سایر ناشران نیز سخنرانی کردند و در ادامه به ناشران و مسوولان کردستانی لوح تقدیر اهدا شد.

بخشا یکی دیگر از برنامه‌های اختتامیه نمايشگاه را اجرای موسیقی عنوان کرد و افزود: پایان‌بخش این مراسم، صرف شام در مهمانسرای جهانگردی با حضور ناشران و مسوولان و دست‌اندرکاران پنجمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان بود.

مسوول اجرایی نمایشگاه کتاب کردستان، استقبال مردم از این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در نمایشگاه، بیش از ۷۰ هزار نفر در این یک هفته از نمایشگاه دیدن کردند و در مجموع حدود پنج ميليارد ريال کتاب به فروش رفت.

وی افزود: در روز پایانی نمایشگاه هم «شب فرهنگ اورامان» توسط نمايندگان دو شهر مریوان و سروآباد برگزار شد. نمایشگاه استاني كردستان به‌دلیل استقبال مردم، در روز پاياني نیم ساعت بیشتر از روزهای عادی باز بود.

پنجمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان که نخستین نمایشگاه سال جاری به شمار می‌رود، از ۱۷ تا ۲۳ تیر در سنندج با حضور ۲۰۰ ناشر از سراسر کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط