دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
یادواره حکیم ابوالقاسم فردوسی در برج میلاد برگزار می‌شود

یادواره حکیم ابوالقاسم فردوسی با نکوداشت و تجلیل از مفاخر پرده‌خوانی، صورت‌خوانی و نقالی شهر تهران سه‌شنبه (26 اردیبهشت) در گنبد آسمان برج میلاد برگزار می‌شود. همچنین هفته آینده نیز بزرگداشت فردوسی در بوشهر برپا خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت 25 اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی، ویژه برنامه نکوداشت و تجلیل از نقالان، پرده‌خوانان و صورت‌خوانان شهر تهران به همت بنیاد فردوسی و با همکاری مسوولان برج میلاد در گنبد آسمان برج میلاد در نظر گرفته شده است.

در این برنامه یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی، فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل برج میلاد و جمعی از علاقه‌مندان این عرصه حضور دارند و از بیش از 10 تن از نقالان و شاهنامه‌خوانان تهران تجلیل صورت می‌گیرد.

یادواره حکیم ابوالقاسم فردوسی با نکوداشت و تجلیل از مفاخر پرده‌خوانی و نقالی شعر تهران سه‌شنبه (26 اردیبهشت) از ساعت 18 تا 20 در گنبد آسمان برج میلاد برگزار می‌شود.

بزرگداشت فردوسی در بوشهر

موحدفرد در گفت‌و‌گو با «ایبنا» گفت: همچنین به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، 30 اردیبهشت، نیز همایش دانشجویی بزرگداشت فردوسی در بوشهر و به همت گروه زبان و ادبیات دانشگاه آزاد بوشهر در ساختمان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم سیدجعفر حمیدی از استادان این دانشگاه و من مطالبی را درباره دانشنامه «شاهنامه» ارایه خواهیم کرد.

نمایشگاهی از نگاره‌های شاهنامه
موحدفرد در ادامه اظهار کرد: همچنين نمایشگاه عکس «نگاره‌های شاهنامه» اثر سعید محمودی ازناوه در باشگاه ایرانیان دبی تا پایان همین هفته برپا می‌شود. این نگاره‌ها برگرفته از «شاهنامه بایسنقری»، «شاه‌طهماسب» و دیگر شاهنامه‌ها هستند. 

دبیرکل بنیاد فردوسی در پایان اشاره‌ای به برپایی کنگره «پاژ» داشت و توضیح داد: شنبه (23 اردیبهشت) نیز هفتمین کنگره بزرگداشت فردوسی با عنوان «پاژ» با همکاری بنیاد فردوسی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان از ساعت 16 تا 21 در تالار فردوسی دانشگاه مشهد برپا شد. در این مراسم جلال خالقی مطلق نیز حضور داشت و مقاله خود با عنوان «آن‌چه از فردوسی می‌توان آموخت» را ارایه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها