پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
«تصويرسازی» در راه نمايشگاه کتاب

كتاب «تصويرسازي» با تاليف مريم مهردادفر توسط انتشارات مارليک منتشر شد و در نمايشگاه كتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) نويسنده در فصل اول كتاب به بيان تعريف صحيح هنر تصويرسازی پرداخته و مرز ميان اين هنر و هنرهاي نقاشي و گرافيک را مشخص می‌سازد. همچنين در اين فصل تاريخ تصويرسازي در ايران و جهان بيان شده و كيفيت تصويرسازي در ايران از دوران شكل‌گيري تا اكنون مورد بررسي قرار مي گيرد.


فصل دوم راهكارهاي هماهنگي بين متن و تصوير بيان مي‌شود. مطالب اين فصل به نحوی نشانه‌شناسي تصوير را هم مطرح مي‌كند. همچنين در اين فصل نكاتي كه يک تصويرساز براي بيان تصويري خود محتاج به دانستن آن‌ها است، بيان مي‌شود.

 
فصل سوم به بيان انواع تصويرسازي مي‌پردازد  و چگونگي تصويرسازي‌هاي علمي، مطبوعاتي، تصويرسازي مقاله براي مطبوعات، تصويرسازي تبليغاتي، تصويرسازي موسيقي و همينطور تصويرسازي براي جلد كتاب مورد بررسي قرار مي‌گيرد. 

فصل چهارم و انتهايي كتاب روش‌هاي مختلف تصويرسازي را مطرح مي‌كند. در اين فصل چگونگي شخصيت پردازي براي موضوع مدنظر تصويرساز،‌ چگونگي به كار گيري عناصر تصويري و بصري،‌ انواع تكنيك‌هاي تصويرسازي و تصويرسازي با انواع لوازم گوناگون چون مداد، گرد ذغال، ما‍ژيک، آبرنگ و آب مركب و همچنين تكنيك تصويرسازي با اكريليك، پاستل و  تصويرسازي با روش كلاژ شرح داده مي‌شود. در اين فصل كاربرد عكاسي در تصويرسازي و همچنين امكانات ديجيتال در تصويرسازي نيز بيان مي‌شود.

 


يكي از امتيازات اين كتاب نسبت به كتاب‌هاي مشابه ارايه مثال‌هاي مناسب از هنر تصويرسازي ايراني و خارجي در كنار هم است كه با تصاوير رنگي و چاپ مناسب ارايه شده‌اند. بيشتر اين نمونه‌هاي تصويري متعلق به سال‌هاي اخيرند، به نحوي نويسنده با ارايه اين مثال‌ها آخرين دستاوردهاي اين حوزه را نيز نشان مي‌دهد.

 


بخش تصويرسازي مقاله براي مطبوعات نيز يكي از فصل‌هایی است كه به ندرت در كتاب هاي ديگر به موضوع آن اشاره شده است. اين فصل مي‌تواند براي هنرمنداني كه براي مطبوعات كار مي‌كنند مفيد باشد.


نويسنده كتاب «تصويرسازي» مريم مهردادفر استاد دانشكده‌هاي هنري است. اين كتاب توسط انتشارات مارليك در 196 صفحه و به قيمت 12هزار تومان در بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارايه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها