سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
سالاری به «101 پرسش» کودکان و نوجوانان پاسخ می‌دهد

کتاب‌های «101 پرسش و پاسخ درباره‌ پزشکان و داروشناسان بزرگ» و «در کلاس درس خوارزمی» نوشته حسن سالاری برای نخستین‌بار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود./

ایبنا نوجوان: حسن سالاري، نويسنده و مترجم كتاب‌هاي علمي براي كودكان و نوجوانان درباره كتاب‌ «101 پرسش و پاسخ درباره‌ پزشکان و داروشناسان بزرگ» گفت: انتشارات محراب قلم این کتاب را به تازگی منتشر کرده و برای نخستین بار آن‌را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند. «101 پرسش و پاسخ درباره‌ پزشکان و داروشناسان بزرگ» نخستین جلد از مجموعه‌ی «505 پرسش و پاسخ درباره تاریخ علم» است که پس از انتشار تمام جلدهای آن در یک مجلد، جداگانه نیز چاپ می‌شود.

مترجم مجموعه‌ كتاب «از پرنده‌ي دانا بپرس» درباره‌ی موضوع این کتاب توضیح داد: این کتاب به معرفي دستاوردهاي علمي انسان از گذشته‌های دور تا به امروز در عرصه‌ی پزشکی و داروسازی می‌پردازد. به عنوان مثال روش‌های درمانی انسان‌های نخستین، شیوه‌ی شناسایی گیاهان دارویی، دستاوردهای پزشکی اقوام مختلف هم‌چون سومری‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها، مصری‌ها و ایرانیان باستان و موضوع هاي متنوع دیگری در این کتاب تشریح شده اند.

«در کلاس درس خوارزمی»، نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های «در کلاس درس دانشمندان» است که نوجوانان و سایر علاقه‌مندان به علم را با استفاده از روشی جدید با دانشمندان ايران آشنا می‌کند. این مجموعه را انتشارات مدرسه منتشر و نخستین جلد آن را در نمایشگاه کتاب تهران ارایه  می‌کند. 

سالاری درباره‌ی این کتاب توضیح داد: این کتاب سبب می‌شود دانش‌آموز خودش به نبوغ هر دانشمندی پی ببرد. به عنوان مثال، دانش‌آموزان از دوره راهنمايی با جبر آشنا می‌شوند؛ به همين دليل مسایلی از کتاب خوارزمی، به صورت تمرين در این کتاب گنجانده شده است تا دانش‌آموز بداند خوارزمی چگونه يک معادله جبری را حل می‌کرد و نکته‌ی مهم‌تر اين است که نوجوان با استفاده از این شیوه متوجه می‌شود که‎ ما هنوز برخی معادله‌ها را به شيوه خوارزمی حل می‌کنيم. 

او  درباره‌ی ویژگی‌های این کتاب توضيح داد: این کتاب دو بخش دارد. بخش نخست معرفی خوارزمی و بخش دوم هفت درس جبری از کتاب خوارزمی است که خواننده با خواندن اين درس‌ها و انجام تمرين‌های آن‎، جبر را یاد می‌گیرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها