سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
پريان از «آیینه، آیینه» بيرون خواهند آمد

فیلم اقتباسی «آیینه، آیینه» که بر اساس داستان‌هاي فولکلور اروپايي ساخته شده، به زودی نمایش جهانی خود را آغاز می‌کند. این بار هم در نگارش این داستان پرياني پای برادران گریم در میان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این فیلم را «تارسم سینگ» کارگردانی کرده و فیلمنامه آن بر اساس داستانی از برادران گریم نوشته شده است.

از آثار پیشین کارگردان هندی این فیلم می توان به کارگردانی فیلم هایی چون «جاودانگی»، «پاییز» و «سلول» اشاره کرد.

داستان‌های پرياني كه بيشتر آن‌ها توسط برادران گریم گردآوري و بازنويسي شده‌اند، از جایگاه خوبی میان ادبیات کودک و نوجوان غرب برخوردارند.

برادران «گریم» با داستان‌هایشان در سراسر جهان شناخته شده و آثارشان به بیش از 160 زبان و گویش در سراسر جهان ترجمه شده‌اند.

داستان «آیینه، آیینه» درباره یک شاهزاده است که شیطانی او را مي‌دزدد و تلاش برای بازگرداندن وی به قصر برای شب تولدش آغاز ماجراهاي اين فيلم است ... 

این داستان‌ها بیشتر فضایی فانتزی دارند و از عناصر خیالی و اغراق‌ بهره‌مندند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «سفیدبرفی و هفت کوتوله»، «هنسل و گرتل»، «سیندرلا» و «زیبای خفته» اشاره کرد.

ادبیات فولکلوریک فانتزی یا همان داستان‌های پرياني بارها در سینما منبع اقتباس فیلم‌های انیمیشن و سینمایي بوده‌اند.

ویلهلم و یاکوب گریم، برای انتشار این داستان‌ها در قرن هجدهم میلادی شهرت فراوان يافتند و البته در زمینه مطالعات زبان‌شناسی نیز تلاش‌های زیادی داشته اند.

در این انیمشین اقتباسی بازیگرانی چون «جولیا رابترز»، «شون بین»و «لیلی کالینز» ایفای نقش کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها