شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
دومین جشنواره شعر طنز در لرستان برگزار می‌شود

دومین جشنواره منطقه‌ای شعر طنز با عنوان «لبخنده» با حضور شاعران 9 استان در مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ الیگودرز برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، مصطفی محمدی، ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز  با اعلام این خبر گفت: برگزاری موفق نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر طنز در الیگودرز نشان داد که در حوزه شعر طنز، استعداد فراوانی در منطقه وجود دارد که پرداختن به آن با برگزاری جشنواره‌های منسجم ، می‌تواند علاوه بر کشف استعدادهای جدید، جهت دهی مناسبی نیز به این خط شعری بدهد. 

وی افزود : طنز در هنر ایرانی به ویژه در شعر و ادبیات از جایگاه ویژه‌اي برخوردار است و وجود اشعار و آثار ارزشمندی که در این حوزه به دست ما رسیده ، همه گواهی صادق بر این مدعاست. 

محمدی درباره گستره این جشنواره اظهار داشت: ضمن توزیع فراخوان ، دبیرخانه جشنواره از شعرای طنزپرداز استان‌های ایلام، اصفهان، مرکزی، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، همدان و لرستان دعوت به شرکت و همکاری كرده است. 

ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز افزود: حداقل سن شرکت کنندگان 15 سال تمام تعیین شده و قالب ، زبان و لهجه اشعار به فراخور منطقه، آزاد است. ضمنا اشعار می‌بایست صرفاً در موضوع فرهنگ عمومی سروده شده و موجب هتک حرمت به قوم، طایفه، گروه، فرقه یا شخصی نشود و در موضوع‌هايي چون مذهب ، ملیت ، سیاست ورود پیدا نکنند. 

محمدی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بیست و سوم تیرماه و زمان برگزاری برنامه پنجم مردادماه سال‌جاری خواهد بود و در پایان از 15 شاعر برگزیده جشنواره، تجلیل مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط