شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
«مگی» و نيروی جادويی‌اش

«سياه قلب» روايت‌گر داستان زندگي «مگي» و نيروي جادويي اوست؛ نيرويي كه به او امكان مي‌دهد تا با بلند خواندن داستان كتاب‌ها، به شخصيت‌هاي داستان‌ها جان ببخشد و آن‌ها را وارد دنياي ما كند.

ايبنا نوجوان: «مگي» دختر 12 ساله‌اي است كه پدرش به او آموخته چگونه با بلند خواندن كتاب، به شخصيت‌هاي داستان‌ها جان ببخشد.

گرچه اين نيروي جادويي مگي باعث دردسرهايي براي او و خانواده‌اش مي‌شود؛ اما قهرمان داستان ما دختر شجاعي است و البته اين شجاعت و قدرت را از كتاب خواندن و همذات پنداري با شخصيت‌هاي داستان‌ها آموخته است. او دختري است با شخصيت مستقل كه در برابر كليشه‌هاي از پيش تعيين شده مقاومت مي‌كند و البته بدون كتاب خواندن تحمل سختي‌هاي زندگي برايش ممكن نيست.

داستان اصلي «سياه قلب» زماني آغاز مي‌شود كه پدر مگي با بلند خواندن كتاب «سياه قلب» یکی از شخصیت‌های منفی آن را زنده می‌کند و باعث ايجاد مشكلاتي مي‌شود.

مگي و پدرش براي پايان دادن به اين مشكلات بايد نويسنده‌ي كتاب را پيدا كنند. نويسنده نيز وقتي از زنده شدن اين شخصيت و كارهاي  خرابكارانه‌ي او آگاه مي‌شود، تصميم مي‌گيرد براي از بين بردن او پايان داستانش را تغيير دهد.


در سياه قلب، علاوه بر اين‌كه داستاني فانتزي با تاكيد بر اهميت كتاب و كتاب‌خواني را مطالعه مي‌كنيد، با داستان‌ها و شخصيت‌هاي كتاب‌هاي مشهور نيز آشنا مي‌شويد و همين باعث جذابيت بيش‌تر آن مي‌شود؛ به‌طوري كه به‌راحتي مي‌توانيد اين كتاب 808 صفحه‌اي را بخوانيد و لذت ببريد.

درباره‌ي نويسنده‌ي «سياه قلب» نيز بد نيست اطلاعاتي داشته باشيد: خانم «کورنلیا فونکه» سال ۱۹۵۸ در آلمان متولد شد و پس از تحصيل در رشته‌ي امور تربيتي، براي مدتي به عنوان مددكار اجتماعي فعاليت كرد.

او مدتي هم به عنوان تصويرگر كتاب‌هاي بچه‌ها فعاليت كرد؛ اما بالاخره در 35 سالگي تصميم گرفت تا خودش نگارش كتاب براي كودكان و نوجوانان را شروع كند و خيلي زود هم كتاب‌هايش مورد توجه قرار گرفت؛ به‌طوري كه مجله‌ی «تایم» نام او را در سال ۲۰۰۵ در فهرست ۱۰۰ چهره‌ی تأثیرگذار سال قرار داد.

برخي از كتاب‌هاي اين نويسنده دست‌مايه‌ي توليد فيلم و نمايش شده است كه از ميان آن‌ها مي‌توان به «خروس‌های وحشی»، «دست از سر "می سی سی پی" بردارید»(مي سي سي پي رودخانه‌اي در كشور آمريكاست)، «اژدها سوار» و «قلب جوهری» اشاره كرد.

از اين نويسنده پيش از اين كتاب‌هاي «اژدها سوار»، «ارباب دزدها»، «شب‌ها گرگ‌ها مي‌شوم»، «ويلاي اشباح» و «شكار شبح آتشين» به فارسي ترجمه و منتشر شده است.

انتشارات افق «سياه دل» را با ترجمه‌ي «كتايون سلطاني»‌ و با قيمت 9500 تومان منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها