یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۲
اشتراكات بسياري بين دين اسلام و بودا وجود دارد

رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا در ديدار با هيات رهبران مانك بودائي سريلانكا گفت: اشتراكات بسياري بين دين اسلام و بودا وجود دارد و روحانيون و رهبران مذهبي اين اديان بايد تلاش كنند تا با تكيه بر اصول و سنت‌هاي مشترك ارتباطات گسترده‌تري را بين دو كشور برقرار كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) هياتي متشكل از رهبران مذهبي بودائي سريلانكا با آيت‌الله سيد محمد خامنه‌اي، رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا در تهران ديدار و پيرامون مسائل بين اديان و گسترش ارتباطات فرهنگي دو كشور گفت‌و‌گو كردند.
 
به نقل از روابط عمومي بنياد حكمت اسلامي صدرا، آيت‌الله سيد محمد خامنه‌اي در اين ديدار گفت: اشتراكات بسياري بين دين اسلام و بودا وجود دارد و روحانيون و رهبران مذهبي اين اديان بايد تلاش كنند تا با تكيه بر اصول و سنت‌هاي مشترك ارتباطات گسترده‌تري را بين دو كشور برقرار كنند. 

رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا با تكيه بر اهميت ارتباط و حمايت متقابل رهبران روحاني و ملت‌هاي آنان گفت: يك روحاني تنها زماني وظيفه خود را در مقابل مردم و كشورش انجام داده كه تا سرحد فداكاري در راه خدمتگزاري به آن‌ها تلاش كرده‌ باشد و البته رهبران روحاني هميشه زماني موفق بوده‌اند كه از جانب مردم نيز مورد حمايت همه جانبه قرار گرفته‌اند. 

در اين ديدار، دكتر ماكاداوارا آنانداترو، يكي از اعضاي گروه پس از تصريح سخنان آيت‌الله خامنه‌اي در باب آثار مثبت حضور رهبران مذهبي در مسأله حكومت كشورها عنوان كرد: در سريلانكا، رهبران ديني نقشي در حكومت ندارند، اما كشور ايران مثال بارز موفقيت رهبران مذهبي در حكومت كشور مي‌باشد، زيرا رهبران ديني در ايران بيش از آن‌كه به فكر خود باشند، به منافع مردم و كشورشان بها مي‌دهند و ما بايد از اين شيوه در ايران الگوبرداري كنيم و آن‌را در سريلانكا پياده كنيم. 

در پايان، رئيس هيات و هم‌چنين سفير سريلانكا در تهران از اجازه ديدار به هيات و ارشادات رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا تشكر و هدايايي دريافت كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها