شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
حضور فعال اماراتی‌ها در فرانکفورت/ نمایشگاه کتاب شارجه با حضور برنده نوبل ادبیات

امسال غرفه امارات در سالن 4 نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌خاطر برگزاری نمایشگاه کتاب شارجه در ماه آینده تقریباً پرکار بود و جلسات متعددی بین ناشران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، امسال ناشران اماراتی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تحت سرپرستی نمایشگاه کتاب شارجه در آلمان حضور یافتند و برنامه‌های خود را برای ناشران خارجی ارائه کردند. امسال غرفه امارات در سالن 4 نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌خاطر برگزاری نمایشگاه کتاب شارجه در ماه آینده تقریباً پرکار بود و جلسات متعددی بین ناشران برگزار شد.
 
نمایشگاه کتاب شارجه قرار است از 3 تا 13 نوامبر میلادی برگزار شود که به ادعای مسئولان این نمایشگاه 1576 ناشر از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت خواهند کرد. احمد العمری رئیس نمایشگاه کتاب شارجه که خودش نیز در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشت، گفت: امسال ناشران جدیدی از کشورهای آفریقای جنوبی، سودان، زیمباوه، یونان و تانزانیا شرکت خواهند کرد.
 
به گفته العمری برنامه دیگر امسال نمایشگاه شارجه اجرای برنامه و نشست مشترک با اتحادیه کتابخانه‌های آمریکاست. این رویداد ۱۱روزه با عنوان The World Reads from Sharjah به معنی جهان از شارجه می‌خواند در نمایشگاه اکسپو شارجه برگزار می‌شود. این نمایشگاه کتاب یک رویداد مهم در تقویم صنعت چاپ و نشر جهانی است که امسال با چالش‌های متفاوتی روبروست.
 
عبدالرزاق گورنا نویسنده تانزانیایی برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۱ با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امسال برای نخستین‌بار پس از دریافت نوبل در یک رویداد ادبی حضور پیدا خواهد کرد. این رمان‌نویس یکی از ۸۵ چهره ادبی داخلی و خارجی خواهد بود که در چهلمین دوره از نمایشگاه کتاب شارجه شرکت‌ خواهد داشت.
 
بیش از ۱۵۰۰ ناشر از ۸۳ کشور در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. این بیشترین آمار مشارکتی است که از زمان تاسیس این نمایشگاه در سال ۱۹۸۲ به ثبت رسیده است. در این بین ۹کشور از جمله سودان جنوبی، اوگاندا،‌ کنیا،‌ تانزانیا، زیمبابوه،‌ مالاوی، روآندا، کامرون و کلمبیا برای نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه حضور پیدا خواهند کرد. مصر با حضور ۲۹۳ ناشر، بزرگ‌ترین مشارکت امسال در این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها