پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
موکب «شین» در ایلام افتتاح شد

آیین افتتاح موکب فرهنگی هنری موکب هنرمندان ایلام و ایران با عنوان «شین» با حضور مسئولین، هنرمندان، نمایندگان نهادهای فرهنگی و زائران حسینی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در ایلام، آیین افتتاح موکب فرهنگی هنری «شین» موکب هنرمندان ایلام و ایران با حضور اصغر امیرنیا، مدیرکل بازرسی و رئیس ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری استان، علی میرزایی، رئیس بسیج هنرمندان، مهران جنگلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ایلام و هنرمندان و نمایندگان نهادهای فرهنگی و زائران حسینی(ع) و اقشارمختلف مردم برگزار شد.
 
 
در آغاز این مراسم هوشمند مدیرکل ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت :عشق بە امام حسین (ع) از دیرباز تاریخ تاکنون در رگ و خون مردم این دیار بودە و خدمتگزاری صادقانە و در عین حال پرشور این مردم از زائران اباعبداللە ریشە در این عشق تاریخی و نورانی در قلب این مردم دارد.
 
 وی هنرمندان ایلامی را هم ذاکر و مداح امام حسین (ع) و هم خادمان زوار اربعین و دوستداران آل اللە خواند و افزود: از همین رو استقرار موکب فرهنگی هنری «شین» نشانەی  تبلور و تجلی همین ارادت بە سالار شهیدان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با تقدیر از همە دست اندرکاران موکب فرهنگی هنری«شین» گفت: این موکب در واقع نماد همدلی، همگرایی و حضور مؤثر دوائر مختلف فرهنگی هنری استان از جملە حوزە هنری استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سازمان بسیج هنرمندان و ادارە کل فرهنگ و اسلامی است.
 
 وی اجرای نمایش‌های با مضمون عاشورایی، اجرای مراسم آیینی سنتی «چَمَر» برگزاری نمایشگاه‌های عکس و نقاشی با مضمون قیام عاشورا را بخشی از فعالیت این موکب خواند.
 
  امیری نیا، رئیس ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران این موکب، خدمت رسانی به زائران حرم حسینی را با ارزش دانست و افزود: ایلام به پایتخت خادمان حسینی(ع) مشهور است و مردم ایلام الحق در این زمینه سنگ تمام گذاشته اند.
 
 وی از همکاری، همدلی ارگان‌های مختلف فرهنگی هنری تقدیر کرد و گفت: در سایه این همکاری و همدلی است که می‌توانیم در هر امر فرهنگی نتیجه درخشان بگیریم و این همکاری و همدلی از برکات و توجه اباعبدالله به اقدام شما است.
 
 
 قاسمی، رئیس حوزه هنری در این مراسم با تاکید بر عزم جزم نهادهای فرهنگی مبنی بر خدمت رسانی هنرمندان به زوار و برگزاری مراسم فرهنگی برای استفاده معنوی بیشتر رهپویان طریق آل الله، همکاری و همدلی چهار نهاد فرهنگی استان حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان، اداره کل ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ایلام را ستود.

وی افزود: این همکاری و همدلی بی‌سابقه و مثال زدنی از برکات اربعین امام حسین(ع) است چراکه «حب الحسین یجمعنا» و ما زیرسایه  پرچم اباعبدالله(ع) است که با هر فکر و روش و منشی، وحدت رویه و همکاری را در پیش می گیریم.
 
وی با بیان این مطلب که افتتاح این موکب تنها  آغاز کار است، افزود: انشاالله با توجه به همکاری و هم نظری ارگان‌های فرهنگی با هم این حرکت طی سال‌های آینده مستمر و پایدار ادامه‌دار خواهد بود و می‌توانیم با اتکا به عشق و شور حسینی، کارها و اقدامات بزرگی را پیش ببریم.
 
در ادامە عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام با تقدیر از بانیان موکب فرهنگی هنری شین گفت: ایلام از سر اتفاق بە پایتخت خادمان حسینی تبدیل نشدە است؛ بنابراین مُسما بە چنین عنوانی است کە مردم ایلام با هر نظر و آرایی، دلبستە محبت آل اللە هستند و از دیرباز قلبشان جایگاه عشق حضرت اباعبداللە الحسین (ع) است.
 
 وی زبان هنر را بلیغ‌ترین زبان و شیواترین بیان برای گفتن از حماسە حسینی و بیان صفات و خصال نورانی امام حسین دانست و گفت: هنر می‌تواند ناشر تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها باشد و امام حسین(ع)  مظهر تمام این خوبی هاست.
 
در ادامە، مهران جنگلی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ایلام تاسیس این موکب را حرکتی ارزشمند و برگ زرینی در کارنامە ادارات فرهنگی و هنرمندان ایلام  خواند و افزود: همە ادارات فرهنگی هنری استان از جزیرەای عمل کردن دوری جستند و در اجرای یک حرکت فرهنگی و دینی، متحد و همدل عمل کردند و این امر جز در سایە محبت امام حسین(ع) و گرد آمدن زیر پرچم اباعبداللە(ع) میسر نبود.
 
این مراسم با اجرای نمایش میدانی «فاجعه» و اجرای مراسم آیینی سنتی «چمر» ادامە یافت کە با استقبال حاضران قرار گرفت.
 
موکب فرهنگی هنری «شین» واقع در کمربند شرقی ایلام، نرسیدە بە تونل دوقلو ، تا پایان اربعین  بە زائران حسینی(ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها