پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
افزایش 2/5 برابری شرکت کنندگان قمی در جشنواره کتابخوانی رضوی

مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در آیین تجلیل و تکریم از خادمان و برگزیدگان برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ما از آمار 10 هزار نفر شرکت کننده در سال 1399، به 26 هزار نفر در سال 1400 رسیده ایم و این افتخار بزرگی برای مردم کتاب‌دوست قم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین تکریم و تقدیر از خادمان و مشارکت‌کنندگان برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، در سالن آیت‌الله خامنه‌ای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س برگزار شد.
 
توکلیان در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وسیع‌ترین شبکه فرهنگی کشور و مورد تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی  است؛ چرا
​​​​که بیش از 3600 کتابخانه عمومی در ایران اسلامی در حال فرهنگ‌سازی و خدمات فرهنگی  هستند.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اضافه کرد: همکاران خدوم و فعال فرهنگی  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک خانواده 7500 نفری را شکل می‌دهند که در حال راهبری و هدایت شبکه وسیع فرهنگی  هستند.
 
وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس استانداردهای جهانی و در سال های اخیر، تلاش کرده است تا کتابخانه‌های عمومی را از مکان امانت کتاب، به باشگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی سوق دهد و در همین راستا، کتابخانه‌های مرکزی در سال‌های اخیر در نقاط مختلف کشور ازجمله مشهد، کردستان، یزد و... با بیش از 40 نوع خدمت متفاوت تاسیس شده‌اند.
 

این مقام مسئول اضافه کرد: در کتابخانه‌های مرکزی خدمات خاصی همچون بخش نابینایان، ناشنوایان،  بخش کودک،  و اتاق علم نوجوان و ... ارائه می‌شود که این نوع خدمات  کمتر  در  شبکه فرهنگی کشور ارائه می‌شوند و خدمات عمومی آن‌ها به همه مردم ایران بدون هیچ قید و شرط و ضابطه خاصی ارائه می‌شود.
 
رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همراهی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی  سال گذشته برگزار شد و براساس اطلاعات ثبت شده از شرکت کنندگان در سامانه سماک، در استان قم نسبت به سال 99، در حدود 2/5 برابر افزایش شرکت کننده داشته است.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به نقش دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور گفت: اگر اتفاق مبارکی همچون جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شکل می‌گیرد، نتیجه همراهی، همیاری، همکاری و همدلی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی است که همسو با نهاد کتابخانه‌های عمومی برای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کنند، میسر می‌شود.
 
توکلیان بیان کرد: در شهر مقدس قم نیز به همت کتابداران فعال کتابخانه‌های عمومی و همراهی و همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بسیج استان سازمان امور زندان‌ها و خادمیاران رضوی، از آمار 10 هزار نفر شرکت کننده در سال 1399، به 26 هزار نفر در سال 1400 رسیده‌ایم و این افتخار بزرگی برای مردم کتاب دوست قم به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها