چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
ظرفیت‌های ویژه آذربایجان‌غربی برای بهره‌مندی از یک کتابخانه مرکزی مجهز

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های مرکزی در کشور به‌عنوان یکی از رویکردهای اساسی نهاد در سال‌های اخیر است و ان‌شاءالله با همت مسئولان استان آذربایجان‌غربی و حمایت شما، باز طراحی کتابخانه مرکزی ارومیه در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به استان آذربایجان‌غربی با محمد صادق معتمدیان، استاندار دیدار و درباره ظرفیت‌های نهاد برای خدمت‌رسانی با محوریت کتاب به مردم آذربایجان غربی، گفت‌وگو کرد.

رمضانی در این دیدار با اشاره به روند افتتاح و بازگشایی کتابخانه‌های مرکزی در کشور به‌عنوان یکی از رویکردهای اساسی نهاد در سال‌های اخیر گفت: ان‌شاءالله با همت مسئولان استان آذربایجان غربی و حمایت حضرتعالی، بازطراحی کتابخانه مرکزی ارومیه در دست انجام است و این کتابخانه در‌صورت ایجاد تغییرات لازم این ظرفیت را دارد که به یک کتابخانه مرکزی عظیم و مجهز تبدیل شود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: خوشبختانه هم رئیس‌جمهور  و هم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و اهتمام ویژه‌ای در حوزه کتابخانه‌های عمومی دارند. اساساً نگاه دولت در حوزه کتابخانه‌های عمومی یک نگاه راهبردی و عملیاتی است؛ یعنی به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و اجتماعی به کتابخانه نگاه می‌شود.

دبیرکل نهاد افزود: خانم معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از بدنه نهاد است و در این جایگاه به خوبی با فضای نهاد آشنا است. امیدواریم با حمایت شما و همت ایشان اتفاقات خوبی در استان رخ دهد و پیشرفت لازم حاصل شود؛ چراکه ظرفیت‌های لازم در این استان وجود دارد.

در این دیدار محمد‌صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با تقدیر از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور گفت: در سفرهای شهرستانی، در شورای برنامه‌ریزی هر منطقه، موضوع کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یک موضوع مهم، مورد توجه است.

وی افزود: کتابخانه‌ها به نوعی مشتریان ثابت نشست‌ها هستند؛ چراکه پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در سطح استان وجود دارد که ان‌شاءالله در تلاش برای تعیین تکلیف آن‌ها هستیم.

گفتنی است؛ سید‌باقرمیرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در دیدار مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد با محمد‌صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها