یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
وقت تبیین دستاورد‌های دوره مبارزه با کرونا است/شکست روایت رسانه‌ای غرب

محمد‌‌مهدی اسماعیلی در یکصدو‌یکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا، تلاش رسانه‌های مزدور فارسی‌زبان در ایجاد بی‌اعتمادی ملت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست خورده خواند و بر تبیین دستاورد‌های مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، یکصدو‌یکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد ملی کرونا و مدیران اصحاب رسانه یکشنبه(15 اسفند‌ماه) در ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران رسانه‌های برگزار شد.
 
اسماعیلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع سلامت و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، بزرگ‌جانباز انقلاب اسلامی با اشاره به تداوم تشکیل نشست‌های کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا درباره اهمیت تعریف پیوست رسانه‌ای بیان کرد: امروزه در هر بحث و موضوعی به پیوست رسانه‌ای نیاز داریم. پیش‌تر با مشکلاتی مشابه شویع کرونا، مانند مالاریایی اسپانیایی، وبا در اواخر قرن گذشته شمسی در کشور شیوع پیدا کرد. به همین واسطه قتل‌عام وسیعی بعد از جنگ نخست پدید آمد اما رسانه‌ای برای انعکاس آمار‌های کشته‌شدگان وجود نداشت.
 
وی افزود: امروزه رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی دارند؛ علاوه‌براین هر فرد خود یک رسانه محسوب می‌شود. افراد می‌توانند با چهار تلفن همراه هوشمند، چهار نوع روایت را همزمان منتشر کنند؛ دسترسی عجیب و غریبی که مدیریت رسانه‌ها را مشکل کرده است؛ به‌ویژه درکشور‌مان که دشمن سعی می‌کند برای هر اتفاقی تلاش می‌کند، آن‌را بهانه‌ای برای تحقیر ملی قرار دهد. به‌عنوان مثال در اسفند 1398 چه روایت‌‌هایی از وضعیت ایران منتشر می‌شد؛ اینکه نظام در حال کشتن مردم است. با دشمن نانجیبی مواجه هستیم چراکه ازهر موقیعتی استفاده می‌کند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کند. در حالی‌که این مشابه این رویکرد درباره کشور‌های  همجوار وجود ندارد. اما شبکه‌های مزدور فارسی‌زبان که با پول‌های سرویس‌های جاسوسی بریتانیا موساد و آمریکا فعالیت می‌کنند برای تحقیر ایران استفاده می‌کنند تا اعلام کنند مردم ناامیدند و جان مردم برای نظام اهمیت ندارد؛ اما در روایت رسانه‌ای جعلی مقابله ایران در جریان مبارزه با شیوع کرونا، دربرابر نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکست خوردند.        
 
اسماعیلی ادامه داد: در جریان شیوع ویروس کرونا راضی نیستیم، انسانی در دنیا از بین برود اما وقتی آمار‌ کشته‌ها افزایش پیدا کرد جریان رسانه‌‌ای دچار لکنت شد که مباحث مهمی را شکل داد.
  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبرعزیز انقلاب اسلامی شجاعانه وارد صحنه شدند و همه دوگانه‌سازی‌ها را باطل کردند. حرم‌های اهل بیت، مساجد و برگزاری نماز‌های جمعه تعطیل شدند؛ علاوه‌براین رهبر فرهیخته انقلاب در صف مقدم عمل قرار گرفتند، سه دوز واکسن تزریق کردند و به همه نیز توصیه دارند که این کار را انجام دهند. نظام با این محوریت موفق شد جریان مقابله با کرونا را جلو ببرد؛ بنابراین به نظر می‌‌‌‌رسد حالا وقت تبیین است.
 
اسماعیلی با اشاره به روند کاهش تلفات کرونا با تقویت جریان واکسیناسیون عمومی در آغاز دولت سیزدهم بیان کرد: در آغاز فعالیت  دوبت سیزدهم آمار روزانه کشته‌های کرونا به بالای 700 نفر رسیده بود و در مجموع 5 میلیون دز واکسن تزریق شده بود؛ در حالی‌که می‌دانیم بیش از 140 میلیون واکسن تزریق کرده‌اند. 92 درصد دز اول، 82 درصد، دز دوم و 30 درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.
 
وی با اشاره به تفاوت قابل توجه آمار قربانیان سویه اومیکرون در آمریکا و ایران بیان کرد: درحالی‌که آمریکا به 2500 قربانی را ثبت کرده اما در ایران این میزان در نهایت 230 یا 240 نفر بود که به سرعت کاهش پیدا کرد. امید‌واریم تا نوروز شرایط کشور به وضعیت آبی، مشابه  وضعیت پیش از کرونا بازگردانیم. با اطمینان و اعتماد به نظام سلامتی کشوراعلام شد امسال محدودیت‌های سفر به شرط واکسیناسیون و یا آزمایش pcr رفع شده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نتایج افکار سنجی کشور گفت: امروزه مردم درباره حل با تدبیر مسائل کشور، امید‌وارند این میزان امیدواری به چندین برابر چند ماه قبل رسیده است.
 
محمد‌‌مهدی اسما‌عیلی با تشریح دو وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا بیان کرد: از حالا به بعد، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دو وظیفه مهم دارد؛ نخست اقناع افکار عمومی است. کردم قرار نیست مردم اقوا شوند و یا بترسند. خدمات عمومی کشور بر واکسیناسیون مبتنی شده است؛ بنابراین نظام رسانه‌ای این موضوع را تبیین کند. دومین وظیفه، تببین دستاورد‌های بزرگ در دوره کرونا است. به معاونت سینمایی وهنری تکلیف کردم که سال آینده باید چندین اثر فاخر نمایشی و همچنین موسیقی در بیان اتفاقات مختلف شیوع کرونا به‌ویژه نخستین‌ روز‌ها تولید شود.
 
وی با اشاره به رشادت‌ گروه‌های جهادی و طلاب داوطلب که در جریان ارائه خدمات به مردم جان خود و یا اعضای خانواده خود را از دست دادند، گفت: این رشادت‌ها نباید فراموش کرد چراکه جزو افتخارات ملی ماست و باید با هنر نمایش، موسیقی، روایت و حفظ شوند. نباید از حافظه  تاریخی ملت حذف و یا کمرنگ شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها