چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
5 کتاب در خرمدره رونمایی شد

در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 5 کتاب در خرمدره رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مراسم رونمایی از دو کتاب در شهرستان خرم‌دره و با حضور مسئولان برگزار شد.

کتاب‌های «بیا تا ماهی شویم» به نویسندگی شیما حسامی کجیدی با تصویرگری سمانه عطایی و «واژه‌های خیس» در قالب (مجموعه دلنوشته‌های نویسندگان) با گردآوری زهرا مرادپور و نویسندگی حسن پارچه‌بافی‌، مائده جعفری، شیما حسامی مجیدی، علی ملازاده، نسرین زاده وفادار در این مراسم رونمایی شد.

دیگر کتاب رونمایی شده در این مراسم «دختران تابان» شامل مجموعه آثار نویسندگان با گردآوری زهرا مرادپور و هانیه اعوانی بود.

همچنین در این مراسم کتاب «هفت‌خوان رستم» به نویسندگی و تصویرگری سمانه عطایی رونمایی شد.

اصول و مبانی سیاست خارجی عربستان سعودی به نویسندگی محمدحسین نجاتی و «ژئوپلتیک و استراتژی امنیت ملی آمریکا، دولت‌های جورج بوش و بارک اوباما» به نویسندگی محمدحسین نجاتی رونمایی شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس این اداره کل گفت: گفت: در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس 72 برنامه در هفته دفاع مقدس در حال اجراست.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی از تصاویر، عکس‌ها، آثار مکتوب در موضوعات دفاع مقدس ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس بود، تصریح کرد: حمایت از چاپ ‌ کتاب دفاع مقدس، برگزاری تئاتر صحنه‌ای و خیابانی غواصان دریادل، توزیع 15هزار جلد کتاب نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از توزیع 15هزار جلد کتاب در بین مجموعه‌های فرهنگی زیر نظر ارشاد زنجان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با موضوعات دفاع مقدس، رمان‌های موضوعی این ایام، خاطرت شهدا در بین کانون‌های مساجد توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین دلایل کاهش چاپ کتاب کودک گرانی کاغذ و کتاب، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم، محدویت‌های ایجادشده بر اثر ویروس کرونا، جذابیت بازی‌های دیجیتال و سهولت دسترسی به فضای مجازی بوده است، اضافه کرد: به‌خاطر همین دلایل، تمایل خانواده‌ها به خرید کتاب کمتر شده و در نتیجه چاپ آن نیز کاهش محسوسی داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها