یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
«از واقعیت تا انتظارات در ازدواج» در یک کتاب

کتاب «از واقعیت تا انتظارات در ازدواج» تالیف دکتر اسدالله ویسی عضو هیات علمی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور کردستان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، در این کتاب موضوع ازدواج از مرحله آشنایی زوجین ‌تا مرحله‌ ‌تشکیل ‌خانواده و تربیت فرزندان و مهارت‌هایی که زوجین باید برای رشد و تعالی شخصیتی یکدیگر و همچنین مقابله با تعارض‌های زناشویی بدانند، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

محتوای این کتاب می‌تواند به زوجین کمک کند تا در هنگام طی مسیر زندگی زناشویی شناخت بهتر و واقع بینانه‌ای از هم پیدا کرده و در کنار هم زندگی مطلوبی را سپری کنند.

همچنین ‌مدل عملی گفت‌وگوی قبل از ازدواج در این کتاب برای زوجین معرفی شده است که اگر داوطلبان ازدواج از این مدل به درستی پیروی کنند، می‌توان امیدوار بود بسیاری از ازدواج‌ها شروع و پایان مطلوبی داشته باشد و جلوی بسیاری از جدایی‌هایی را که آسیب مهم امروز خانواده‌ها هستند، گرفت.

سرفصل‌های این کتاب شامل تعاریف و اهداف ازدواج، ازدواج در رویکردهای خانواده درمانی، شرایط لازم برای ازدواج، مهارت‌های اساسی جهت ازدواج موفق، مدل عملی گفت‌وگوی قبل از ازدواج، تعارض زناشویی و عوامل موثر بر موفقیت و رضایت زناشویی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها