دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
«نقابِ نامه‌ها»؛ نامه‌هایی که از رازی جنون‌آمیز پرده برمی‌دارد

کتاب «نقابِ نامه‌ها» نوشته آرش رمضانی، به همت انتشارات روزنه راهی کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ تازه‌ترین اثر داستانی آرش رمضانی به نام «نقابِ نامه‌ها» که به‌تازگی از سوی انتشارات روزنه به چاپ رسید، روایتگر داستانی‌ رازگونه است که از دل نامه‌ها روایت می‌شود.

رمضانی معمای داستان را پرده به پرده، با خوانش نامه‌هایی که از تیمارستان به دست راوی داستان می‌رسد، پیش می‌برد و قطعه‌های پازل را یک‌به‌یک در کنار هم قرار می‌دهد.

راویِ داستان با یک تماس تلفنی، برای حل رازی جنون‌آمیز فراخوانده می‌شود. داستان با اضطراب آغاز می‌شود، چراکه همه‌چیز گنگ و نامشخص است؛ از چرایی تماس تلفنی اول داستان تا نامه‌هایی که هر یک تکه‌ای از راز را در خود دارند.

خواننده کتاب نیز چیزی بیشتر از راوی نمی‌داند، پس همراه با راوی مسیر داستان را برای رسیدن به حقیقت ماجرا می‌پیماید، و در جست‌وجوها همچون شاهدی ساکت و آرام در کنار راوی می‌ایستد.

«آغاز رازورزی»، «چهار نامه‌ی زندان»، «دوشنبه با مساح»، «سه‌شنبه، ظهور دفتر دوم»، «چهارشنبه، یک دیدار»، «دفتر اول نامه‌ها»، «پایان دفتر اول»، «دفتر دوم نامه‌ها»، «سِحر دفتر دوم»، «پنجشنبه، پیوستگی»، «جمعه. نگارش تحلیل»، «شنبه. پاسخ اعتماد»، «دومین سه‌شنبه، روز پیچ‌دار تمام‌نشدنی»، «سه‌شنبه گره‌دارتر می‌شود»، «از نو نوشتن معادله‌ی نامه‌ها» و «پرونده‌ی درمانی بیمار» از بخش‌های این رمان به شمار می‌آیند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «داستان را از اینجا روایت می‌کنم، تابستان سوزان 98 بود، در صبح روز شنبه‌ای، تلفنم زنگ خورد جواب دادم خانمی از پشت خط خودش را دکتر کمال‌پور معرفی کرد و گفت روانپزشک و مدیر گروه آموزش یکی از بیمارستان‌های روانی است. با لحنی مودبانه و کلماتی شمرده درخواست داشت با فوریت من را ببیند، عجله‌اش به دیدار را در کلافی از تعارفات غیرلازم می‌پیچید.»

کتاب «نقابِ نامه‌ها» نوشته آرش رمضانی، در 159 صفحه، به قیمت 48هزار و 500 تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و از سوی انتشارات روزنه روانه کتاب‌فروشی‌ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها