شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
مجموعه آثار منتخب نخستین دوره جشنواره ادبی «ما ام‌اس داریم» کتاب شد

مجموعه آثار منتخب نخستین دوره جشنواره ادبی «ما ام‌اس داریم» در کتابی با تنظیم مریم پیمان، دبیر این جشنواره از سوی نشر سفیر اردهال منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تیر 99، نخستین جشنواره «ما ام‌اس داریم»، به‌صورت مشترک از سوی انجمن ام‌اس ایران، مجله پیام «ام‌اس»، انتشارات سفیر اردهال و انتشارات هزاره ققنوس برگزار شد. در مرحله نخست، 27 اثر و در مرحله دوم 10 اثر برای بررسی نهایی تعیین شدند؛ و از میان 10 اثر منتخب، 3 اثر رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند و یک اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

برگزیدگان به ترتیب نفر اول تا سوم، میترا شاهسونی، کیمیا کریمی و فریبا فقیهی هستند و راضیه مهدی‌زاده نیز شایسته تقدیر معرفی شد. هیات داوران همچنین از علیرضا فتحیان و نسرین امامی‌زاده برای ارسال شعرهای زیبا درباره بیماری ام‌اس تقدیر کرد.

کتاب «ما ام‌اس داریم»، 30 عنوان از آثار ارسالی و تقدیرشده در جشنواره را شامل می‌شود و در آن تلاش شده تا زبان دشوار پزشکی و گزارش‌های غیرموثق را به زبانی ادبی و ملموس از زبان یک بیمار روایت کند؛ و مبتنی بر تجربه شخصی، به هم‌ذات‌پنداری و کاهش ترس از بیماری و ناشناختگی‌های آن همت گمارد.

ادبیات همیشه گریزگاهی برای شکوه از رنج و درد بوده؛ اما کمتر روایت دردهای عینی -و بیشتر داستان رنج‌های الهی و معنوی- را مورد توجه قرار داده است. این کتاب گامی برای عرضه روایت دست‌ِاول قابل‌اعتنا برای شناخت بیماری از نگاه بیماران برای پزشکان و سیاستگذاران محسوب می‌شود؛ و مشکلات و مسائل بیماران و بیماری را با زبانی ادبی و مطالبه‌گر به شکل غیرمستقیم ارائه می‌کند.

این کتاب اخیرا در 100 صفحه -در قالب داستان و شعر- از سوی انتشارات سفیر اردهال عرضه شده است.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها