یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
«مهمان انار» در آستانه‌ شب یلدا مهمان بچه‌ها شد

کتاب «مهمان انار» نوشته سپیده خلیلی در آستانه‌ شب یلدا،‌ از سوی انتشارات پرتقال برای کودکان و خردسالان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات پرتقال، ناشر کتاب‌های کودک و نوجوان، در آستانه‌‌ شب یلدا کتاب «مهمان انار» را در قالب کتاب تصویری برای گروه سنی 3 سال به بالا روانه‌ بازار کرد. 

نویسنده کتاب سپیده خلیلی است و سحر حق‌گو تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

داستان درباره کرم سفیدی است که شبانه وارد یک انار می‌شود. محوریت کتاب بر پایه «دگرپذیری» است. مهمان انار، از شیوه برخورد با یک تازه‌وارد می‌گوید. در این کتاب مخاطب با رواداری و مهربانی با کسی که شبیه‌‌‌مان نیست و از جای دیگر آمده است آشنا می‌شود.

به گفته‌ سپیده خلیلی نویسنده «مهمان انار»، این کتاب نتیجه مشاهدات او از دشواری‌های زندگی مهاجران در کشورهای گوناگون است. خلیلی می‌گوید: «بارها و بارها دیده‌ام که وقتی مهاجری به کشوری تازه پا می‌گذارد با انواع مقاومت‌های مردم مقیم مواجه می‌شود که او را نمی‌پذیرند.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پاییز بود. فقط درخت انار میوه داشت. دانه‌های انارها بزرگ و درشت شده بودند. جایشان توی انارها تنگ شده بود. پوست چندتا انار هم ترک خورده بود. وقتی باد می‌آمد، انارها روی شاخه‌ها تکان می‌خوردند. دانه‌ها به هم می‌چسبیدند و از ترس می‌لرزیدند. شب که می‌شد سرشان را روی شانه هم می‌گذاشتند و  می‌خوابیدند...»

سپیده‌ خلیلی، نویسنده کتاب مهمان انار، متخصص روان‌شناسی بالینی و عضو انجمن روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان ایران، بیش از ۳۰ سال است که برای کودکان و نوجوانان کتاب می‌نویسد. از او بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب ترجمه و تألیفی منتشر شده است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها برنده‌ جوایز گوناگونی شده‌اند.

سحر حق‌گو تصویرگر این اثر، در دانشگاه رشته‌ گرافیک خوانده است، اما از آنجایی که به داستان‌نویسی و نقاشی علاقه‌ زیادی دارد، دوباره روانه‌ دانشگاه دیگری شد و رشته‌ تصویرگری را انتخاب کرد. او از فعال‌ترین تصویرگران ایرانی است.

«مهمان انار» در ۳۲ صفحه گلاسه‌ تمام رنگی با قیمت ۳۹ هزار تومان از سوی انتشارات پرتقال در آذرماه ۱۳۹۹ به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها