دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
چاپ کتابی برای کودکانی که «مشقشان را نمی‌نویسند»

واحد کودک موسسه نشر افق، کتاب «مشق شبم را ننوشتم چون...» نوشته دیوید کالی را با تصویرگری بنجامین چاد و ترجمه رضی هیرمندی برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب‌ تصویری «مشق شبم را ننوشتم چون...» نوشته دیوید کالی با تصویرگری بنجامین چاد و ترجمه رضی هیرمندی به تازگی از سوی نشر افق برای کودکان منتشر شده است. در این کتاب نویسنده و تصویرگر دست به دست هم داده‌اند تا کودکان را به دنیای داستان و بزرگ‌ترها را به دنیای کودکی ببرند.
 
در پشت جلد کتاب «مشق شبم را ننوشتم چون...» نوشته شده است: «می‌دانی چه موقع باید از این کتاب استفاده کنی؟ هروقت که مشق شبت را تمام نکرده‌ای... توجه: از هر بهانه فقط یک بار می‌توانی استفاده کنی...»
 
این کتاب ماجرای پسرکی را بیان می‌کند که مشق شبش را ننوشته است و وقتی معلمش از او می‌پرسد که چرا مشقش را ننوشته، بهانه‌های تخیلی و دور از ذهنی را بیان می‌کند که برای معلم قابل باور نیست. وقتی دانش‌آموز از معلم می‌پرسد که چرا حرف‌هایش را باور نمی‌کند، معلم پاسخ می‌دهد که قبلا کتاب «مشق شبم را ننوشتم چون...» را خوانده است و دانش‌آموز را جریمه می‌کند...


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
««بگو ببینم چرا مشق شبت را ننوشتی، ها؟»
-اجازه خانم مشق شبم را ننوشتم چون پنگوئنی پیدا کردیم که راه خانه‌اش را گم کرده بود. ما هم کجبور شدیم طفلکی را برداریم ببریم قطب شمال...
«ولی پنگوئن‌ها که قطب جنوب زندگی می‌کنند!»
-دقیقا! برای همین وقتی متوجه اشتباهمان شدیم، برش داشتیم و بردیمش به آن یکی قطب...»
 
واحد کودک موسسه نشر افق، کتاب «مشق شبم را ننوشتم چون...» را در قالب 36 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت 6 هزار تومان خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها