یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
ویراست ششم «استراتژی بازاریابی» در بازار کتاب

انتشارات دنیای اقتصاد، ویراست ششم کتاب «استراتژی بازاریابی(درس و مورد کاوی‌ها)» را به قلم دو مدرس دانشگاه‌های نیومکزیکو و فلوریدا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایرن (ایبنا) ویراست ششم کتاب «استراتژی بازاریابی(درس و مورد کاوی‌ها)» نوشته مشترک او. سی. فرل، مدرس دانشگاه نیومکزیکو و مایکل دی. هارتلاین، مدرس دانشگاه ایالتی فلوریدا، با ترجمه محمدحسین بیرامی، از سوی انتشارات دنیای اقتصاد به بازار نشر عرضه شده است.
 
«استراتژی بازاریابی (درس  و مورد کاوی‌ها)» در 10 فصل تدوین شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «بازاریابی در اقتصاد امروز»، «توسعه مزیت رقابت و تمرکز استراتژیک»، «برنامه بازاریابی» و اخلاق و مسئولیت اجتماعی در برنامه‌ریزی استراتژیک» و «گسترش و حفظ روابط بلند‌مدت با مشتری» اشاره کرد.
 
مؤلفان در این فصل‌ها به مباحثی مانند مفاهیم پایه بازاریابی، ایجاد یک تمرکز استراتژیک، توسعه محصول جدید، تلفیق اخلاق و مسئولیت اجتماعی در برنامه‌ریزی استراتژیک و کیفیت و ارزش کلید‌های توسعه روابط مشتری پرداخته‌اند.
 
«فرل» و «هارتلاین» در پیشگفتار کتاب با اشاره به این مطلب که مخاطبان اصلی این کتاب دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد هستند، معتقدند که کتابشان چارچوبی عالی فراهم می‌سازد که می‌توان با موردکاوی‌های متنی گنجانده شده در کتاب مورد‌کاوی در یک شرکت واقعی یا شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام داد.

بررسی گسترده رویداد‌های اخیر در شیوه‌های عمل بازاریابی که از سوی شرکت‌های شناخته شده جهانی انجام می‌شود، تمرکز بر ادغام عناصر سنتی آمیخته بازاریابی درون یک برنامه بازاریابی یکپارچه و فصلی جدید درباره برندسازی و جایگاه‌سازی، از ویژگی‌های ویراست ششم کتاب «استراتژی بازاریابی (درس و مورد کاوری‌ها» است.
 
مؤلفان در این اثر، درباره مفاهیم پایه بازاریابی آورده‌اند: «بسیاری از افراد آنهایی که در بازاریابی کار نمی‌کنند، بازاریابی را به‌عنوان یکی از وظایف کسب و کار تلقی می‌کنند. از این دیدگاه، بازاریابی موازی با دیگر وظایف کسب و کار مانند تولید، تحقیق، مدیریت و حسابداری است.»

در یکی از تعاریف بازاریابی در این کتاب آمده است: «بازاریابی فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای شکل دادن به مفهوم اولیه، قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع ایده‌ها، کالا‌ها و خدمات برای خلق مبادلاتی است که اهداف فردی و سازمانی را برآورده می‌سازند.»
 
نویسندگان کتاب در ادامه مباحث، درباره ایجاد یک تمرکز استراتژیک به نتیجه پژوهش (SWOT) (ابزار برنامه‌ریزی استراتژیک) در بررسی لزوم توجه مدیران سازمان به اهمیت استراتژی اشاره کرده‌اند که مدیر بازاریابی باید توجه خود را معطوف ایجاد تمرکز استراتژیک برنامه‌ بازاریابی شرکت کند. منظور از تمرکز استراتژیک، مفهوم یک مدلی کلی است که راهنمای شرکت در به‌هم تنیدن عناصر گوناگون بازاریابی در یک استراتژی منسجم است.
  
«فرل» و «هارتلاین» معتقدند که شرکت‌هایی که در تلفیق اخلاق و مسئولیت‌ اجتماعی در فرهنگ سازمانی خود قصور می‌‌ورزند، ممکن است هنگامی‌که فعالیت‌های تردیدبرانگیز افشا شوند، بهای آن‌را با عملکرد ضعیف بازاریابی و هزینه‎های بالقوه قانون‌شکنی، دادرسی مدنی و توجه رسانه‌ای ویرانگر بپردازند.
 
 آنها در بخشی دیگر از کتاب درباره کیفیت و ارزش کلید‌های توسعه روابط مشتری نوشته‌اند که برای ساختن سرمایه رابطه، یک شرکت باید قادر به برآورده‌ ساختن نیازهای مشتریان خود بهتر از رقبایش باشد و باید قادر باشد تا آن نیاز‌ها را از طریق ارائه کالاها و خدمات با کیفیت بالایی برآورده سازد. 
 
ششمین ویراست کتاب «استراتژی بازاریابی (درس و مورد کاوی‌ها)» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 662 صفحه، به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها