• کتاب و سینما

    کتاب و سینما

    بخش ویژه «کتاب و سینما» چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در دو شاخه فیلم و فیلم‌نامه با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود. در این بخش 27 فیلم به نمایش در خواهد آمد و برگزیدگان آن در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.

  • محرم ۱۴۰۳

    محرم ۱۴۰۳

    دهم محرم سال ۶۱ هجری، سرخ‌ترین صفحه از کتاب ۱۴۴۶ ساله تاریخ اسلام است. خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همانند سال‌های گذشته واقعه شهادت امام حسین (ع) و یارانش را در صفحات کاغذی کتاب‌ها بررسی می‌کند.

  • شهیدجمهور

    شهیدجمهور

    هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد. خبرگزاری کتاب ایران در این پرونده به بازتاب این ضایعه میان شخصیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کشور پرداخته است.

  • وعده صادق

    بازتاب عملیات نظامی ایران در سپهر فرهنگ، ادب و هنر؛

    وعده صادق

    عملیات وعده صادق با رمز «یا رسول الله»، در ساعات پایانی ۲۵ و بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد از ایران به سمت اسرائیل انجام گرفت.این نخستین رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل به شمار می‌رود. این عملیات در واکنش به حمله اسرائیل در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران و شهادت چند تن از مقامات ارشد نظامی ایران انجام گرفت. بر اساس گزارش های میدانی، حمله گسترده ایران موجب هدف قرار گرفتن مراکز راهبردی نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه پایگاه های هوایی رامون و نواتیم شد.  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در پرونده ای با عنوان «وعده صادق» به بررسی بازتاب این عملیات در سپهر فرهنگ، ادب و هنر ایران پرداخته است.

  • نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

    اخبار سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

    نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

    سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

  • بیست‌ویکمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس

    بیست‌ویکمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس

    جایزه کتاب سال دفاع مقدس با توجه به کتاب‌های منتشر شده در حوزه ادبیات پایداری در گروه‌های: تاریخ شفاهی، داستان و رمان بزرگسال، کودک و نوجوان، پژوهش، هنر، خاطره نگاری، زندگی‌نامه، مستند، شعر و نثر ادبی، کتاب‌های مرجع، مدافعان حرم و … برگزار می‌شود.این جایزه در بیست‌ویکمین دوره خود با بررسی کتاب‌های منتشر شده حوزه ادبیات پایداری در سال ۱۴۰۱ برگزار شده و در پانزدهم اسفندماه به کار خود پایان می‌دهد.

  • نمایشگاه رسانه‌های ایران ۱۴۰۲

    نمایشگاه رسانه‌های ایران ۱۴۰۲

    بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران، با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی‌نو ۲۰۲۴

    نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی‌نو ۲۰۲۴

    نمایشگاه کتاب دهلی‌نو یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هند به‌شمار می‌رود که هر سال در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

  • چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

    چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

    چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعۀ اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

  • هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان

    هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان

    هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قرمزگان از ۲۱ تا ۲۷ بهمن در محل نمایشگاه دائمی بندرعباس در مکانی به میزان ۶ هزار متر مربع برگزار می‌شود.

  • جشنواره‌های فجر ۱۴۰۲

    جشنواره‌های فجر ۱۴۰۲

    جشنواره فیلم فجر یکی از بزرگترین جشنواره‌های سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ آغاز به کار کرده است و می‌توان این جشنواره را اسکار سینمای ایران دانست.

  • دفاع همچنان باقی است

    پرونده هفته دفاع مقدس ۱۴۰۲

    دفاع همچنان باقی است

    لید بحران زبان و زبان‌ناشناسی را میتوان به چشم دیدبحران زبان و زبان‌ناشناسی را میتوان به چشم دیدبحران زبان و زبان‌ناشناسی را میتوان به چشم دید

  • حجت‌الاسلام رودگر: نقش اساسی ادعیه در تقرب وجودی و سیر معنوی انسان/ مواجهه معناگرایانه و معنایابانه با دعا

    نشست علمی «عرفان در ادعیه» برگزار شد

    حجت‌الاسلام رودگر: نقش اساسی ادعیه در تقرب وجودی و سیر معنوی انسان/ مواجهه معناگرایانه و معنایابانه با دعا

    حجت‌الاسلام رودگر استاد گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست «عرفان در ادعیه» گفت: ادعیه در تقرب وجودی و سیر معنوی ما نقش اساسی و کلیدی دارد و ما، هم با نگاه معناگرایانه و هم معنایابانه با دعا مواجهه پیدا می‌کنیم.