سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
شعر مي تواند ثروت بين‌المللي ايران باشد

آيين پاياني پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر دقايقي پيش با حضور دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور و سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت آغاز شد.در ابتداي اين مراسم طالبيان،قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه شعر و ادب، گزارشي از پنج دوره گذشته جشنواره بين‌المللي شعر فجر ارايه كرد.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين مراسم يحيي طالبيان، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه شعر و ادب طي سخنانی گفت: با وجود جواني جشنواره شعر فجر نسبت به ساير جشنواره‌هاي فرهنگي، این جشنواره عملکرد مطلوبی داشته و در اين دوره بيش از 40 هزار اثر از 1283 نفر شاعر داخلي و خارجي به پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر راه يافته‌اند.

وي ادامه داد: پس از داوري‌ها در سه مرحله 40 اثر توسط  50 داور برجسته به مرحله نهايي رسيدند.

طالبيان گزارشي از پنج دوره گذشته جشنواره بين‌المللي شعر فجر ارايه كرد و اظهار داشت: 20 نفر از 15 مليت مختلف اشعار خود را به جشنواره فرستادند و اين افراد مي‌توانند پيامبران شعر و ادب فارسي باشند.

وي تصريح كرد: اين مساله مايه مباهات است و به حق و به گفته رهبر بزرگ انقلاب اسلامي كه شعر را ثروت ملي ناميده‌اند، با حضور شاعران خارجي مي‌توانيم شعر را ثروت بين‌المللي كشورمان بدانيم.

طالبيان با اشاره به خيزش‌هاي اجتماعي از انقلاب مشروطه تا دوران معاصر افزود: جشنواره بين‌المللي شعر فجر در دوره پنجم به انتها رسيد ولي اميداوارم اين جشنواره موجبات نقد شعر را فراهم آورد و بتوان آثار فاخر شعر را معرفي كرد و بازار شعر و شاعري را رونق بخشيد.

در ادامه آيت‌الله گلپايگاني، ریيس دفتر مقام معظم رهبري كه در اين مراسم حضور داشت به شعرخواني پرداخت.

همچنين علي‌معلم دامغاني، ریيس فرهنگستان هنر، پس از خواندن قطعاتي شعر از خداحافظي‌اش با دنياي شعر خبر داد.

پرويز بيگي‌حبيب‌آبادي بيانيه جشنواره را خواند و در ادامه به برگزيدگان اين دوره جوايزي اهدا شد.

در ادامه مراسم ریيس‌جمهور سخنراني خواهد كرد. گزارش تكميلي آیین پایانی پنجمین جشنواره شعر فجر متعاقبا در «ایبنا» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها