دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
تجربیات اجرایی دبیران جشنواره مکتوب شود

غلام‌رضا کافی، شاعر و استاد ادبیات دانشگاه شیراز، پیشنهاد کرد که تجربیات اجرایی دبیران پنجمین دوره جشنواره شعر فجر، برای رفع مشکلات جشنواره‌های آینده مکتوب شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، کافی گفت: جشنواره‌های دیگر از جمله فیلم، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی که بیست و هشتمین دوره خود را می‌گذراند، هنوز هم دارای نقایص و مشکلاتی هستند. از این رو نمی‌توان از جشنواره شعر فجر که پنجمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد توقع داشت که بدون نقص برگزار شود.

وی ادامه داد: البته انتقادهایی که به این جشنواره وارد می‌شود، زمینه و انگیزه آفرینش کنگره‌ها و جشنواره‌های دیگر را فراهم می‌کند.

این شاعر توضیح داد: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب افزایش آثار و رقابت میان شاعران شده است، از این رو جنبه حمایتی جشنواره همیشه باید ادامه پیدا کند. از سویی زحمات بسیاری برای برگزاری این جشنواره کشیده شده و نباید تلاش‌های انجام شده نادیده انگاشته شود.

وی در ادامه به انتقال تجربه هر دوره از جشنواره به دوره‌های دیگر اشاره و تصریح کرد: شیوه ثبت تجربیات که باید از نخستین دوره اجرایی می‌شد، سبب می‌شود کاستی‌های هر دوره مشخص شود تا در دوره‌‌های بعدی رفع شود.

به عقیده کافی، ثبت تجربه‌ها به صورت مکتوب، اقدام جدیدی است که از طرف برگزارکنندگان این جشنواره باید صورت بگیرد تا مشکلات اجرایی با استفاده از تجربیات دوره‌های قبلی برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط