یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
استادان دانشگاه به جشنواره شعر فجر دعوت شوند

علی رجالی، شاعر و مدرس ادبیات، خواستار حضور گسترده استادان دانشگاه‌ها در مراسم پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، رجالی گفت: به طور کلی شعر در کنار موسیقی از تجریدی‌ترین هنرها محسوب می‌شود و شاید همین مسئله سبب می‌شود که سامان دادن حرکت‌های جمعی در این حوزه کار دشواری باشد.

وی افزود: مواد خام شاعر از جامعه به دست می‌آید و حتی عاطفی‌‌ترین شعرها هم رنگ و بوی زمانه خود را دارند و می‌توان به روشنی تاثیرات زمانی و مکانی را در آن‌ها دید.

این شاعر با مثبت دانستن برگزاری جشنواره شعر فجر، زمینه‌سازی برای مشارکت فعال نام‌داران شعر در این همایش ملی را ضروری خواند.

وی ادامه داد: در هر دوره تعداد اندکی از شاعران هستند که با شکستن سدهای زمانه، راه خود را به اذهان جامعه باز می‌کنند و اگر جشنواره شعر فجر بتواند در کشف و پرورش چنین سرایندگانی موثر باشد به طور قطع ماندگار خواهد بود.

رجالی یادآور شد: هر جریان ادبی اگر به طور سامان‌مند وارد محافل دانشگاهی شود و در آن‌جا مورد نقد و ارزیابی علمی قرار بگیرد، می‌تواند در سطح جامعه تاثیرگذار باشد. امیدوارم مسوولان جشنواره شعر فجر نیز به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط