یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
داستان‌هاي واقعي از كرامات اهل‌بيت(ع)

چاپ نخست كتاب «شهر معجزه‌ها» نوشته مرتضي عبدالوهابي از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر و روانه بازار نشر شد. اين اثر معجزات پيامبران و كرامات ائمه اطهار(ع) را در قالبي نو و براي مخاطبان جوانان بيان مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، همچنان كه مولف اين كتاب نيز يادآور شده، شناخت اهل‌بيت(ع) و مودت آنان، راهكار رهايي انسان و كشتي نجات زمين و زمان است. نقش معصومين(ع) در جهان هستي، تنها نقش هدايتي، آموزشي، تربيتي، سياسي و اجتماعي نيست. پيامبران و اولياي الهي، به اذن خداوند از قدرت فرامادي برخوردارند و در گشودن گره‌هاي زندگي، شفاي بيماران، نجات گرفتاران، ثبات آسمان و زمين و تامين نيازهاي مادي و معنوي انسان‌ها، نقش كليدي دارند. 

در كتاب نهج‌البلاغه از اميرالمومنين(ع) نقل شده است: «هرگاه از خداي سبحان درخواستي داشتي، ابتدا بر پيامبر او(ص) درود بفرست و سپس حاجت خود را بخواه، زيرا خداوند بزرگوارتر از آن است كه از او دو حاجت بخواهند، يكي را برآورد، و دومي را نپذيرد.»

بنابراين قبل از درخواست هر حاجتي از خداوند، توسل و استمداد از روح مطهر نبوي و اولياي الهي، رهنمود پيشواي بزرگ اسلام، حضرت علي(ع) است. برآمدن حوائج در سايه صلوات بهترين دليل بر ولايت تكويني پيامبر(ص) و اهل‌بيت(عليهم‌السلام) به شمار مي‌آيد.

معجزات پيامبران و كرامات اولياء و صالحان، شواهد عيني اثرگذاري آنان در جهان غيب و شهود است. ما مردم عادي در جهان آفرينش، همه حوادث عالم را به علل مادي و طبيعي پيوند مي‌دهيم و دست غيب را در وراي اتفاقات گيتي نمي‌بينيم، حال آن كه علل ناشناخته و مكتوم حوادث، بسيار بيشتر و مهم‌تر از عوامل پيدا و آشكارند.

مطالعه معجزات و كرامات پيشوايان پاك، دريچه‌اي بر جهان غيب، فراروي انسان مي‌گشايد و انسان را از زندان حس‌گرايي و تنگ‌انديشي رهايي مي‌بخشد، تفكري كه دست خدا را بسته مي‌بيند و عالم را در طبيعت و ماديت محصور نشان مي‌دهد، ريشه بسياري از مشكلات جامعه بشري است. يكي از اهداف و روش‌هاي اهل‌بيت(ع) باز كردن چشم آخربين انسان‌هاست.

بدون ترديد، نيروهاي پنهان فراواني در عالم وجود دارد كه همه در اختيار خدايند و خداوند جن و انس و پرندگان و باد و باران و آب و دريا و خورشيد و ماه و ستارگان را مي‌تواند در اختيار بندگان صالح خويش بگذارد. 

سرد و سلامت شدن آتش بر ابراهيم خليل(ع)، جوشيدن آب زلال زمزم از جاي پاي اسماعيل(ع)، زنده شدن مردگان به دست عيساي مسيح(ع)، خشك شدن مسير حركت بني اسرائيل در رود نيل، اژدها شدن عصاي موسي كليم(ع)، شفاي بيماران و زنده شدن مردگان و شق‌القمر و ردالشمس و باروري مريم بدون ارتباط انساني و نزول باران در سايه دعا و نماز، همه و همه نمادهاي دخالت غيبت و جهان غير محسوس در جهان محسوس هستند.

آنچه در اين اثر گردآوري و بازنويسي شده، مجموعه‌اي داستاني در زمينه كرامات اهل‌بيت(عليهم‌السلام) است. داستان‌ها، مستند و داراي پشتوانه و منبع و مدرك مكتوب و شفاهي معتبرند و به طور پراكنده در نشريه فرهنگ كوثر از انتشارات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) چاپ و منتشر شده‌اند. 

در اين اثر، 29 معجزه كه به فرمان الهي و بدست اهل‌بيت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) به وقوع پيوسته‌اند، براي مخاطبان جوانان عنوان مي‌شوند.

چاپ نخست كتاب «شهر معجزه‌ها» در شمارگان 1500 نسخه، 188 صفحه و بهاي 33000 ريال راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط