سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲

قلي خياط كه چندي پيش رمان «مادري كه دختر پسرش شد» او راهي بازار كتاب شد، مجموعه مقالاتي را درباره مشاهير معاصر داستاني جهان و مروري بر داستان‌نويسي معاصر ايران به ناشر سپرده است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فرياد شيري،‌ دبير تحريريه انتشارات «نگيما» درباره انتشار اين مجموعه توضيح داد: اين كتاب دربرگيرنده مقالاتي در حيطه ادبيات داستاني است كه به طور تخصصي با محوريت رمان نوشته شده است. 

وي افزود: آقاي خياط به دليل آنكه سال‌هاست در فرانسه زندگي مي‌كند، بخشي از اين مقالات را درباره نويسندگان جهان داستاني معاصر به نگارش در آورده، ‌ضمن آنكه قسمت ديگري از مطالب اين كتاب درباره پروسه نوشتن و نويسندگي است.
 
شيري همچنين اضافه كرد: در فصلي از اين كتاب نيز مجموعه مقالاتي به مرور ادبيات داستاني معاصر ايران اختصاص يافته كه در آن سير ادبيات داستاني از هدايت تا امروز بررسي شده است و ايشان به شخصيت‌هاي مختلف جريان ادبيات داستاني ايران و تاثيرگذاري‌هايشان با نگاهي تازه پرداخته‌اند. 

به گفته شيري اين كتاب به تازگي به انتشارات «نگيما» سپرده شده است.

وقايع رمان «مادري كه دختر پسرش شد» در سه كشور آلمان، اوكراين و فرانسه رخ مي‌دهد.

اين رمان از نگاه راوي اول شخص روايت شده است. نويسنده با توجه به توصيف فضاهاي بيروني و رويكردي كه در پرداختن به المان‌هاي متعدد اتفاقاتي دارد كه در اين سه كشور اروپايي رخ مي‌دهد، به فرم توجه کرده است.

از خياط تا به حال آثاري در زمينه ترجمه نيز در ايران به چاپ رسيده است كه رمان «تريستانو مي‌ميرد»، نوشته «آنتونيو تابوكي» از آن جمله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط