یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
خرید کتاب اولویت اصلی بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

طبق نظرسنجی که روز چهارم نمایشگاه کتاب تهران انجام شد، خرید کتاب اولویت اصلی مردم است و بازدید از نمایشگاه کتاب، نمایشگاه‌گردی و آشنایی با تازه‌های نشر، با اختلاف در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پروژه نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه هر روز با هدف رفع مشکلات و بهبود فرآیندها براساس نظر مردم در مبادی ورودی نمایشگاه در حال اجرا است. برگزاری نمایشگاه به صورت روزانه برشی از نتایج این پیمایش را منتشر کرده است.

طبق نظرسنجی از مردم در روز چهارم نمایشگاه کتاب تهران نمره مردم به این روز، ۷۴ از ۱۰۰ بوده است.

در پاسخ به سوال دلایل بازدید شما از نمایشگاه گفته‌اند؛ ۸۵.۰۵ درصد خرید کتاب، ۳۹.۷ درصد نمایشگاه‌گردی، ۲۱.۰۸ درصد آشنایی با تازه‌های نشر و ۱۰.۶ درصد ملاقات با پدیدآورندگان. خرید کتاب اولویت اصلی بازدید از نمایشگاه کتاب و نمایشگاه‌گردی آشنایی با تازه‌های نشر با اختلاف در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

همچنین سه درخواست مردمی شامل نظارت بر کیفیت و قیمت غذاهای عرضه شده، نصب علائم راهنمایی غرفه‌های حاضر در هر سالن و تعداد سایبان‌های بیشتر در حیاط بوده است که در این زمینه اقدامات ستاد برگزاری برای رفع مشکلات شامل تاکید بر نظارت بیشتر مصلا بر واحدهای عرضه غذا، نصب بنرهای راهنمای غرفه‌های حاضر در هر سالن و برنامه‌ریزی برای تخصیص سایبان‌های بیشتر بود.

براساس این نظرسنجی، سه نقطه ضعف روز چهارم نمایشگاه؛ زیاد بودن تابلوهای تبلیغاتی برخی ناشران، ضعف بخش بین‌الملل به خصوص ناشران کشورهای فارسی‌زبان و تبلیغات محدود کم در سطح شهر تهران بود. سه نقطه قوت این روز نیز نظم اجرایی خوب نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در کنار حضوری برای سایر شهرهای ایران و نظافت تمیزی شبستان اصلی بود.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها