سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
رونمايي «نظريه‌ي ابتناء» با حضور صاحب نظريه و منتقدان

كتاب «نظريه‌ي ابتناء» با عنوان فرعي «برساختگي تكون و تطور معرفت ديني بر تاثير ـ تعامل متناوب ـ متداوم مبادي خمسه» نوشته حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد كه به تازگي از سوي كرسي فلسفه دين و كلام پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به چاپ رسيده است، طي مراسمي در 19 دي ماه رونمايي خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نويسنده، نظريه ابتناء را براي تبيين نظام و نحوه تكون و تحول معرفت ديني ارايه كرده است. از ديدگاه صاحب نظريه ابتناء، معرفت ديني برآيند فرايند تاثير ـ تعامل متناوب ـ متداوم مبادي خمسه دين، به عنوان پيام الهي است و در صورت تحصيل تلقي صائب و جامع از اين مبادي و كاربست درست و دقيق آنها و پيشگيري از دخالت و تاثير فاحش متغيرهاي ناروا و نابحق دخيل، مي‌توان به كشف صائب و جامع دين و كاربرد روزآمد و كارآمد آن در ذهن و زندگي بشر دست يافت.

نويسنده در خلال تقرير متن اين اثر كاملا تخصصي، گزارشي از «نظريه ابتناء»، «اجلاسيه‌هاي دفاع و داوري "نظريه ابتناء"»، «كارنامه علمي داوران» و «كارنامه علمي ناقدان» ارايه مي‌كند و كتاب خود را با آوردن بخش‌هايي تحت عنوان كتابنامه، نمايه، ضمايم، تقديرنامه‌ها و تصاوير به پايان مي‌رساند.

در اين راستا، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي كه رياست آن را حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد برعهده دارد، آيين رونمايي از اين كتاب را توسط هيات حمايت از كرسي‌هاي نظريه پردازي، نقد و مناظره روز يكشنبه (19 دي ماه) برگزار مي‌كند. 

نويسنده اين كتاب به دليل ارايه نظريه ابتناء در سومين جشنواره بين‌المللي فارابي، عنوان نظريه‌پرداز برجسته در علوم انساني را كسب كرد. 

در اين مراسم كه با حضور نويسنده اين كتاب برگزار مي‌شود، دكتر سيدعليرضا واسعي، دبير هيأت حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره، دكتر حميدرضا آيت‌اللهي، رياست پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، حجت‌الاسلام دكتر عليرضا قائمي‌نيا، دانشيار پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، دكتر حسين كلباسي استاد دانشگاه علامه طباطبايي(ره) به ايراد آراي خود درباره اين نوشتار مي‌پردازند.

كتاب «نظريه‌ي ابتناء» را سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در شمارگان 2500 نسخه، 286 صفحه و بهاي 45000 ريال به چاپ رسانده است.

اين مراسم با همكاري پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي از ساعت 10 تا 12 روز يكشنبه(19 دي ماه) در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي به نشاني بزرگراه كردستان، خيابان 64 غربي، جنب مجتمع‌هاي آ. اس. پ برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط