دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
افسانه‌های مردم دنيا

مجموعه‌اي از 5 قصه‌ از «اسكار وايلد» به نام «افسانه‌هاي مردم دنيا» براي هفتمين بار توسط انتشارات افق منتشر شد.

ايبنا نوجوان: «افسانه‌هاي مردم دنيا» نام كتابي از «اسكار وايلد» شاعر و نويسنده‌ي قرن نوزدهم است. 

او در اين كتاب، با روايت قصه‌ها و افسانه‌هايي از مردم دنيا، نكته‌هايي ظريف را به‌طور غيرمستقيم و با زبان طنز بيان مي‌كند.
 
اين كتاب توسط «طليعه خادميان» براي نوجوانان ترجمه شده و انتشارات افق براي هفتمين بار آن را راهي قفسه‌ي كتاب‌فروشي‌ها كرده است.

بد نيست درباره‌ي اسكار وايلد هم بدانيد كه او شاعر، نمايش‌نامه‌نويس‌ و داستان‌پرداز بزرگ‌ ايرلندي‌ است كه اكتبر 1854 در شهر دوبلين ايرلند متولد شد. پدر او چشم‌پزشك و مردي فرهنگ دوست و مادرش نيز شاعر و مترجم آثار «الكساندر دوما» و «لامارتين» بود. 

وايلد در بيش‌تر زمينه‌هاي ادبي، آثاري خلق كرده ‌است. كتاب «باغچه‌ي اناري» او مجموعه‌اي از قصه‌هاي عالم پريان است كه به قصه‌هاي «هانس كريستين اندرسن» شباهت دارد.
 
او تنها يك رمان با عنوان «تصوير دوريان گري» نوشت كه به خاطر موضوع تازه و جذابش با استقبال روبه‌رو شد. او چند نمايش‌نامه نيز نوشته كه «بادبزن خانم ویندرمر» و «سالومه» از آن جمله‌اند.
 
هوشمندی، بذله‌گويي و ذوق طنزنویسی وايلد در آثارش مانع کهنگی آثار اين نويسنده شده است. 

او در آثارش، به‌ويژه آن‌ها كه براي جوانان و بچه‌ها نوشته، بدون آن‌كه زبان به پند باز كند، با بيان نكته‌هايي سرشار از طنز خواننده را به انتخاب راه‌هاي بهتر راهنمايي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها