چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
سه کتاب جدید نوربخش منتشر می شود

کتاب‌های «هزار گوهر» و جلد دوم «زندگی واژه‌ها» و همچنین مجموعه شعر «شوخی جوهری» از آثار جدید مرتضی نوربخش به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شوند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجموعه شعر «هزار گوهر» منتخبی از اشعار صائب تبریزی به انضمام اسلوب معادله در شعر صائب و سبک هندی است که به زودی توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می‌شود.

نوربخش پیش از این درباره این مجموعه توضیح داده بود: سبک هندی از جمله سبک‌هایی است که توانسته به زبان و ادبیات معاصر کمک شایانی داشته باشد و پس از آن ما شاهد انقلاب نیمایی بودیم. شاید بتوان گفت سبک هندی بیرونی شدن ادبیات را سبب شد و این امر به گسترش و تکامل ادبیات معاصر ما انجامید.
 
وی در ادامه گفته بود: یکی از شیوه‌هایی که سبب شده سبک هندی توجه بسیاری را به خود جلب کند به‌کارگیری اسلوب معادله در این سبک است. در یک کفه ترازوی سبک هندی مضمون و کفه دیگر مقصود است.

این کتاب در 400 صفحه دربرگیرنده هزار بیت برگزیده از اشعار صائب و 104 غزل اوست.

جلد دوم کتاب «زندگی واژه‌ها» نیز به بررسی شعرهای نیمایی دهه سوم انقلاب اختصاص دارد. جلد نخست از این مجموعه مربوط به اشعار دهه نخست و دوم بود و جلد سوم بررسی اشعار نیمایی دهه سوم پس از انقلاب را شامل می‌شود.

در این کتاب علاوه بر بررسی شعر نیمایی پس از انقلاب، نمونه‌هایی از سروده‌های شاعرانی چون قیصر امین‌پور، محمدرضا عبدالملکیان، مصطفی علیپور، ضیاء‌الدین ترابی و کریم رجب‌زاده آورده شده است.

از سوی دیگر مجموعه شعر «شوخی جوهری» ‌سروده نوربخش نیز توسط همین انتشارات در دست چاپ است.

مرتضی نوربخش متولد چهارم اردیبهشت 1342 در لنگرود و دبیر آموزش و پرورش است.

از جمله آثار این شاعر می‌‌توان كتاب‌های «باغ‌های نارون»، «سرزمین كودكی»، «عشق‌های گمشده»، «كتاب دریا» ، «سینه‌سرخ و درخت آزاد»، «در مسیر تماشا»، «گزیده ادبیات معاصر»(شماره 25)، «آمدن گناه من نبود»، «صبوحی‌زدگان»، «ترانه‌های ابدی»، «بارش خورشید»، «درخت پرنده»، جلد نخست « زندگی واژه‌ها» و «شاعر پرنده‌ای است»(منتخبی از هشت دفتر شعر) را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط